Nagyobb szeletet kér a tortából a Ryanair, aki a tavalyi 2%-os növekedésnél jóval nagyobb lehetőségeket lát idén a budapesti utasforgalomban, hiszen mintegy 16%-os növekedést remél a 2016-os évben.
"Nagy örömmel mutatjuk be eddigi legnagyobb budapesti 2016-os menetrendünket, mely 2 új járatot tartalmaz Berlinbe és Nürnbergbe, 3 új téli járatot Billund-ba, Gran Canaria-ra és több járatot Brüsszelbe és Rómába. Ez évi 1,8 millió utast és 1350 állást jelent Budapesten, ahol 16%-kal növeljük az utasforgalmat."- nyilatkozta Budapesten Kenny Jacobs, a Ryanair marketingigazgatója.
A magyar fogyasztók és a Magyarországra érkező látogatók 19 úticél és heti 110 járat közül válogathatnak Budapesten 2016 telén és további szolgáltatásoknak örülhetnek. A Ryanair továbbra is erősen növekszik Magyarországon és Kelet-Európában és élménnyé varázsolja az utazást "Always Getting Better" programja által. Sok mindenen változtattunk, nem csak több járatot indítottunk, de a szolgáltatásokon is javítottunk. Csak a weblapot háromszor változtattuk, új mobil applikációt, javítottunk a családi, csoportos és üzleti szolgáltatásainkon, új fedélzeti belteret és új légikísérő-egyenruhánk van - fűzte hozzá a Ryanair marketingigazgatója. Ez utóbbi kicsit Lufthansa-s-ra sikerült, jegyezte meg a sajtó egyik képviselője, mire Jacobs tréfásan azt válaszolta, hogy nem a Lufthansa kieső járatait kívánják helyettesíteni.
Irországban érthetően 48 %-os a piaci részesedése a légitársaságnak, Olaszországban és Belgiumban 26%-os ez az arány, Magyarországon pedig most megcélozták a 16%-os részesedést. Kenny Jacobs Magyarországot és a környező országokat is, kiemelve Romániát és Bulgáriát, versenyképes piacnak látja. Jelezte, hogy Budapest kulcspiac lesz az elkövetkezendő években is, ahol hihetetlen alacsony árakat tudnak biztosítani. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a 2012 óta Budapesten jelen levő légitársaság 5 év alatt 6 millió utasforgalmat bonyolított le.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy az új, 2016-os budapesti téli menetrend alkalmából 100.000 ülőhelyet bocsátanak most ki európai hálózatukon belül 6.199 Ft-os kezdő áron, melyek hétfőig (március 7-ig) foglalhatók a Ryanair weboldalán.
"A versenytársakkal összehasonlítva a viteldíjak nálunk a legalacsonyabbak (47 Euro/fő), az utasonkénti költségeket is a legalacsonyabban tartjuk (29 euro/fő). A kedvező árainkhoz hozzájárul az olaj alacsony ára is, azonban az a politikánk, hogy mi ezt továbbadjuk az utasoknak az alacsony viteldíjakon keresztül. Alacsony viteldíjak és nagyobb választék" - ez a koncepciónk, tette hozzá a Ryanair szakembere.
Szerkesztőségünk kérdésére, hogy mi alapján választották a két új állandó úticélt, Jacobs kitért rá, hogy folyamatosan kutatják, hogy mik a legkeresettebb úticélok, és a berlini járatra már nagy szükség volt (a Wizz Air-nek például jelenleg nincs is járata Berlinbe), a nürnbergi járat nyitását pedig elsősorban az autóiparra épült üzleti turizmus tette szükségessé. Folyamatos kapcsolatot tartanak a külpiacokkal, így a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteivel is, így pontosan látják, hogy mik az igények.
Forrás: Vendég&Hotel Online