Gyémántrablás a reptéren

Krimibe illő fegyveres rablás történt a Brüsszeli Repülőtéren, ahol a SWISS svájci légitársaság LX-789 HB-JVE lajstromjelű Fokker 100-as típusú Brüsszel-Zürich járatának rakodását és földi előkészítését éppen befejezték és a gép az utasok beszállítására várakozott. 

Ebben az időben két gépkocsi betörte a repülőtér kerítését és a forgalmi előtér szélén várakozó repülőhöz hajtott. Három fegyveres ember a fedélzetre rohant elsöpörve a két ajtóban várakozó légiutas-kísérőt és a pilótakabinból követelte a tíz kilogrammos gyémánt értékszállítmányt. Miközben társaik a gép alatt és a betört kerítésnél biztosították a hátteret. (A nagy értékű szállítmányokat a nagyobb biztonság miatt ilyenkor nem a rakodótérbe teszik, hanem a pilótáknak adják át.) A két öt kilogrammos csomagot magukhoz véve, társaikkal együtt a kocsikkal, a kerítésen hagyott nyíláson keresztül távoztak. A rendőrség később Zaventemtől (itt van a brüsszeli repülőtér) nem messze az egyik kocsit kiégve megtalálta.

A rablók a feltételezések szerint kitűnő információs adatokkal rendelkeztek. Az európai gyémánt csiszolás legnagyobb központja (Amsterdam után) a belgiumi Antwerpenben van, ahonnan nyilván pontos adatokat kaptak a szállítmány elkészüléséről és továbbításáról a brüsszeli Cargo Centerbe. Itt majdnem biztos, hogy légitársasági emberek segítették az információ áramlást, a kiszállítás pontos idejével és a rajtaülés időzítésében is. Olyan pillanatot kellett kiválasztani, amikor már a gép körül nincs rampa (rakodás vezető) személyzet és a fedélzet is üres. A rablás kevesebb, mint 10 percet vett igénybe. Alapvetően azért is sikerülhetett, mert a repülőtér biztonsági kerítése, semmilyen elektronikus, vagy elektromos jelzőrendszerrel nem volt felszerelve és maga a kerítés sem volt képes a gépkocsiknak ellenállni.

Ehhez jöhetett még némi repülőtéri előtéri alkalmazotti segítség is, hogy a Swiss repülőgépet olyan helyre állítsák a betonon, ahol relative szabadon áll. Az is előírás ilyenkor, hogy komoly értékű szállítmány esetén, a gépet fegyveres őrök védik és kísérik a gurulóúton végi a felszálló pálya várópontjáig. Innen a szabályzat szerint csak akkor távozhattak volna, ha a gép már a levegőben van. Az értékküldemények fuvartarifáiban, a kezelési, őrzési, rakodási, speciális vámkezelési és egyéb biztonsági költségek is benne vannak, ezért szükséges lett volna azokat betartani.


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.