Gyémántrablás a reptéren

Krimibe illő fegyveres rablás történt a Brüsszeli Repülőtéren, ahol a SWISS svájci légitársaság LX-789 HB-JVE lajstromjelű Fokker 100-as típusú Brüsszel-Zürich járatának rakodását és földi előkészítését éppen befejezték és a gép az utasok beszállítására várakozott. 

Ebben az időben két gépkocsi betörte a repülőtér kerítését és a forgalmi előtér szélén várakozó repülőhöz hajtott. Három fegyveres ember a fedélzetre rohant elsöpörve a két ajtóban várakozó légiutas-kísérőt és a pilótakabinból követelte a tíz kilogrammos gyémánt értékszállítmányt. Miközben társaik a gép alatt és a betört kerítésnél biztosították a hátteret. (A nagy értékű szállítmányokat a nagyobb biztonság miatt ilyenkor nem a rakodótérbe teszik, hanem a pilótáknak adják át.) A két öt kilogrammos csomagot magukhoz véve, társaikkal együtt a kocsikkal, a kerítésen hagyott nyíláson keresztül távoztak. A rendőrség később Zaventemtől (itt van a brüsszeli repülőtér) nem messze az egyik kocsit kiégve megtalálta.

A rablók a feltételezések szerint kitűnő információs adatokkal rendelkeztek. Az európai gyémánt csiszolás legnagyobb központja (Amsterdam után) a belgiumi Antwerpenben van, ahonnan nyilván pontos adatokat kaptak a szállítmány elkészüléséről és továbbításáról a brüsszeli Cargo Centerbe. Itt majdnem biztos, hogy légitársasági emberek segítették az információ áramlást, a kiszállítás pontos idejével és a rajtaülés időzítésében is. Olyan pillanatot kellett kiválasztani, amikor már a gép körül nincs rampa (rakodás vezető) személyzet és a fedélzet is üres. A rablás kevesebb, mint 10 percet vett igénybe. Alapvetően azért is sikerülhetett, mert a repülőtér biztonsági kerítése, semmilyen elektronikus, vagy elektromos jelzőrendszerrel nem volt felszerelve és maga a kerítés sem volt képes a gépkocsiknak ellenállni.

Ehhez jöhetett még némi repülőtéri előtéri alkalmazotti segítség is, hogy a Swiss repülőgépet olyan helyre állítsák a betonon, ahol relative szabadon áll. Az is előírás ilyenkor, hogy komoly értékű szállítmány esetén, a gépet fegyveres őrök védik és kísérik a gurulóúton végi a felszálló pálya várópontjáig. Innen a szabályzat szerint csak akkor távozhattak volna, ha a gép már a levegőben van. Az értékküldemények fuvartarifáiban, a kezelési, őrzési, rakodási, speciális vámkezelési és egyéb biztonsági költségek is benne vannak, ezért szükséges lett volna azokat betartani.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.