Kínaiakat utaztat be a Demján Csoport

Április 2-án írták alá azt a szerződést, melynek értelmében a Demján-Csoport többségi, 70%-os tulajdonosává vált az Atlasz World Travel Kft-nek. A magyar tulajdonú utazási vállalkozás 10 éve dolgozik együtt Kína legnagyobb turisztikai holdingjával, az egész Kínát lefedő CITS, China International Travel Service-szel.

Az Atlasz évek óta a CITS legnagyobb hazai partnere. A több éves kínai kapcsolatok révén egy hazánk turizmusában lényeges méretű szeletet hasítana ki abból az 1 milliós tortából, mely az EU-ba látogató kínaiak száma. Kedd este elhangzott: ebből a jelentős számból hazánkba a vízumkiadás adatai szerint tavaly mintegy 8 ezren vetődtek el - összesen. A turisták száma 5000 körül mozgott.

Az 1954-ben alapított CITS az utaztatás mellett Kína legnagyobb vámmentes bolthálózat üzemeltetője. Elsőként szervezett kiutakat kínaiak számára. Tavalyi éves forgalma 2 milliárd euró volt. Ebből 130 millió eurót tett ki a turizmusból származó bevétel. Hat európai országban 8 vállalatot működtet a CITS.

Egyedül nem ment

Dr. Bottyán Éva, az Atlasz ügyvezetője tájékoztatott: az Atlasz 2001 óta rendelkezik kínai kapcsolatokkal, de kezdetben a beutaztatás feltételei nem voltak adottak, ezért maradt a kiutaztatás lehetősége. Két éve merült fel a beutaztatás. Az Atlasz azonban tőkeerő hiányában nem lett volna képes a nagy volumenű beutaztatást megvalósítani, partnert keresett.

Demján Sándor elmondta: már a Hainan közvetlen járatának megszűnte előtt felmerült a CITS részéről a turisztikai együttműködés. Az együttműködés két vállalat közvetlen kontaktusa zavaró tényezők nélkül - hangsúlyozta Demján Sándor elnök.

Elhangzott: a világ gazdasági motorja Ázsia, melyben a vezető szerep Kínáé. A pénz ott koncentrálódik, utazni pedig az fog, akinek pénze van. De eddig Magyarország elment az idegenforgalmi lehetőségek kiaknázása mellett, ezen változtatni lehet - tette hozzá Bartha Ferenc, a Demján Csoport alelnöke. Változtatni kell viszont a vízum kiadási gyakorlaton. Schengen gyakorlata jelentősen korlátozhatja a beutazást. Egyes országok kiszervezik a vízukiadást, mely gyorsítja és kulturálttá teszi a folyamatot, megnöveli vízumkiadási számot. Magyarországnak is ezt kellene követni. Tekinttel különösen arra, hogy 2015-re Kína a világ vezető küldőországa kíván lenni - ismertette Bartha.

Közvetlenül jobban menne

A CITS alelnöke, Chen Lu javaslatot tett Demjánnak a hazánk és Kína közti közvetlen légi járat visszaállítára is. Az ügyben jövő héten tárgyalásokat kezdenek Kínában a felek.
A kedd esti sajtótájékoztatón kiderült, a közvetlen légi kapcsolat alapvető pillére és feltétele lenne a turistaforgalom remélt mértékű növekedésének. Sajnálatos, hogy a Hainan visszalépése miatt nem sikerült az új Malévet létrehozni, az így keletkezett vákuumban a Hainan is kivonult - idézte a közelmúltat Bartha Ferenc, a Demján Csoport alelnöke.

„Tíz óra helyett 16-ot repültem Budapestig” - illusztrálta Chen Lu a közvetlen járat hiányát. „Nagyon gyorsan meg kell oldani a problémát” - szólított fel.  Ugyan egy Malév-utód lehetősége konkrétan nem merült fel a kedd esti eseményen, de Demján Sándor szóba hozta a Hainannal folytatott sikertelen tárgyalásokat. Ahogy az is elhangzott, a Ferihegynek úgy van értelme, ha - például a kínaiak számára is - átszállási lehetőségeket biztosít, Budapest nem végállomás.


A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.
Napi három FlixBus járat az Adriához

Napi három FlixBus járat az Adriához 

A zöld buszokkal gyorsan és környezetbarát módon juthatnak el a magyarok el a horvát tengerpart városaiba.
Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl

Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl 

Az idei év első négy hónapjának forgalmi adatai előrevetítik minden idők legmagasabb légiforgalmát az idei nyárra.
Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája

Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája 

Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta.
Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt

Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt 

A Tour de Hongrie profi kerékpáros körverseny budapesti szakaszán közlekedési változásokra, korlátozásokra kell készülni.
Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.