Mindez azzal járt, hogy sok alul- és felüljárót, hidat kellett építeni az M76-os első két darabján, és bár csak néhány kilométeres szakaszokat adtak át, sok műtárgyat alkottak meg a kivitelezők. Az M76-os az M7-est köti össze Zalaegerszeggel. Az első része Holládtól, az elválási ponttól Balatonszentgyörgy elkerülőjéig tart, a második azt hosszabbítja meg Fenékpusztáig, ami a Balaton délnyugati sarkánál terül el.
Innen folytatja a kivitelezést a Nemzeti Infrastuktúra-fejlesztő (NIF) Sármellékig. A szakasz egy darabig a 71-es út nyomvonalával párhuzamosan halad, vagyis a partot követi, majd egy csomópont után nyugatnak fordul, és eléri Sármellék határát, ahonnan újabb bekötő épül a repülőtérhez. A közbülső csomóponttól a 71-es út vonalát követve mintegy három kilométer hosszú, ugyancsak négysávos bekötés következik, majd a gyorsforgalmi út beletorkollik a 71-es Keszthelyt és Hévízt elkerülő szakaszába.
A Keszthely–Fenékpuszta és Sármellék közötti 11 kilométeres szakaszra, valamint a Sármellék és Zalaegerszeg-kelet közötti 23,6 kilométeres szakaszra korábban, február végén jelent meg a kivitelező kiválasztására vonatkozó közbeszerzési eljárás felhívása.
Fontos szempont, hogy a sármelléki repülőtérről a Balaton-parti településekre és Hévízre gyorsforgalmi úton juthassanak el a reménybeli turisták. Hiszen újra állami tulajdonban működik, így hamarosan elkezdődhet a Hévíz–Balaton Airport fejlesztése.
Forrás: Magyar Nemzet