Ha a BKK-n múlik, autómentes marad a Lánchíd

A Lánchídon a jelenleg érvényben lévő "autómentes" forgalmi rend fenntartását javasolja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - közölte a társaság vezérigazgatója kedden, sajtótájékoztatón.

Walter Katalin elmondta, a BKK az elemzésük alapján azt javasolja, hogy a Lánchídon a felújítás befejezését követően is maradjon fenn a tesztidőszak forgalmi rendje. A Lánchidat 2022. december 16-án helyezték ideiglenes forgalomba, azóta használhatják a BKK járatai, a taxik, valamint a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők. A személy- és egyéb gépjárművel közlekedők az ideiglenes forgalmi rend értelmében nem mehetnek a hídra, behajtani tilos tábla figyelmeztet erre. Gyalog a felújítás végleges szakaszának lezárta után lehet használni a hidat. Walter Katalin közölte azt is, hogy a Lánchíd felújítása ütemterv szerint és "költségkereten belül" halad. Balogh Samu - Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke - emlékeztetett, a Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a fővárosiak dönthetnek majd az "első budapesti lakógyűlésen". Az elmúlt féléves tesztidőszak gyorsabb buszközlekedést és több járatot eredményezett - fogalmazott.

Az elemzés részleteit ismertetve Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója elmondta: a tesztidőszak alatt a buszok lényegesen gyorsabban közlekedtek a hídon, mint a felújítást megelőző forgalmi rend idején, így csökkent a menetidő. Ez Pestről Budára történő utazáskor - egy teljes nap esetében - 44 százalékos, csúcsidőben 54 százalékos csökkenést jelent. Az utasok számára tehát két percet is "meg tudunk takarítani" - közölte, hozzátéve, hogy - 2,2 perccel - sűrűbben követik egymást a buszok a Lánchídon. Május elsejétől már öt járat használja a hidat és óránként 21-ről 27-re emelkedett - irányonként - a buszok száma - jegyezte meg Bodor Ádám, közölve azt is, hogy ezzel 1080-ról 1600 növekedett a férőhelyek száma a buszokon. Rámutatott, a "közlekedési munkamegosztás" megváltozásával, alapvetően azért, mert többen választják a tömegközlekedést, naponta, városi szinten 29 tonnával csökken a szén-dioxid-kibocsátás. Ez a híd környezetében napi 1 tonna csökkenést jelent - mondta Bodor Ádám.

Kiemelte, azzal, hogy "nem dugóban áll" a Lánchíd és annak térségei, lehetőség nyílik arra, hogy valóban olyan élhető városi tereket alakítsunk ki, ahol nem a közlekedésé a fő szerep. Továbbá lehetőség nyílik a Városligettől az Andrássy úton és a József Attila utcán keresztül egy "gyalogosbarát korridor megnyitására is" - mondta Bodor Ádám. Közölte, a jelenlegi forgalmi rend vonzóbbá tette a kerékpárosok számára is a Lánchidat: áprilisi adatok szerint 1958 biciklis haladt át a hídon egy nap, és ez kétszer több mint 2019-ben. Bodor Ádám elmondta azt is, hogy a hídon naponta már 16 ezren utaznak a közösségi közlekedés járataival, ez a szám 2019-ben 14 ezer volt. Közölte, a tesztidőszak alatt "lényegesen kevesebb lett a dugó", átlagosan 14 százalékkal csökkent a torlódásban eltöltött idő Budapesten. Munkanapokon 40 ezer járművel csökkent a fővárosi hidak forgalma - tette hozzá. A BKK-jelentést a társaság honlapján - bkk.hu/fejlesztesek/lanchid/legyen-a-lanchid-a-haladas-szimboluma/ - közzétették. Kérdésre válaszolva Balogh Samu közölte, a felújítás végéig születik majd döntés arról, hogy kik használhatják a hidat. 

Forrás: MTI


A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.