Hálózattal hódít a török fapados

A nyáron belépett a magyar piacra a Pegasus Airlines török fapados légitársaság. A low-cost modellt hálózatos működéssel kombináló társaság illetékese exkluzív interjút adott lapunknak.

A magyar piacon még kevéssé ismert a Pegasus Airlines. Mit érdemes tudni Önökről?

A Pegasus Airlines Európa vezető low-cost légitársaságai közé tartozik, amely 34 ország 54 városába repül a kontinensen, a Közel-Keleten, Oroszországban és a Kaukázus térségében, további harminc úti célt érünk el Törökországban. 2005-ös indulásunktól 2014. első félévének végéig 78,4 millió utast szállítottunk. Az idén jelentősen bővült az útvonal-hálózatunk, Budapest mellett Bahrain, Genf, Hamburg, Frankfurt, Madrid és Kuvait került az úti célok közé. A Pegasus Airlines 2005-ben indította első menetrendszerinti járatát, a „mindenkinek joga van repülni” jelszó jegyében. A Pegasus – amely az első fapados volt Törökországban - a legújabb repülőgépeket üzemelteti, a low-cost model jegyében. 2014 augusztusában 54 repülőgépünk átlagéletkora 4,51 év, így a miénk a legfiatalabb törökországi flotta. 2012 decemberében a Pegasus leadta az akkori idők legkomolyabb törökországi repülőgép-rendelését: 100 új Airbust vásárolt listaáron 12 milliárd dollárért, ezek közül 25 gép szállítása opcionális. A Hivatalos Légitársasági Jelentés (OAG) szerint 2011-2013 között a Pegasus Airlines volt a leggyorsabban fejlődő európai menetrendszerinti légitársaság Európában az üléskapacitás növekedését tekintve.

Miért döntöttek a budapesti járatnyitás mellett?

Mint említettem, jelmondatunk, hogy mindenkinek joga van repülni. ennek jegyében folyamatosan bővítjük hálózatunkat a mediterrán térségben, a Balkánon, a Kaukázusban, a Közel-Keleten és Európa más vidékein is. Nagy izgalommal indítottuk el a budapesti járatot, mert hiszünk a piaci potenciálban. 2014. júliusa óta repülünk Budapestre, hetente négyszer. Hiszünk abban, hogy a magyar piac számára vonzó az a 38 desztináció, amelyeket isztambuli átszállással kínálunk. A régióban Belgrád, Bukarest, Prága, Pristina és Szkopje szerepel még a járathálózatunkban.

Nyitnak-e irodát Budapesten vagy GSA-t bíznak meg?

Az értékesítési munkát a központunk végzi, így nem nyitunk saját irodát és nem bízunk meg külső képviselőt sem. Munkatársaink rendszeresen látogatják az egyes piacokat, így Magyarországot is. Mint fapados légitársaság, intenzíven költünk az értékesítési csatornákra, és aktívan tartjuk a kapcsolatot az ügyfelekkel a digitális platformokon és a honlapunkon keresztül. A honlapunk kilenc nyelven érhető el.

Önök az átszállási lehetőségeket is népszerűsítik a magyar piacon. A fapados légitársaságok esetében ez nem megszokott, ők klasszikusan két pont közötti járatokat üzemeltetnek. Önöknél is két külön jegyet kell venni, mondjuk, a Budapest –Isztambul - Baku útra?

Az isztambuli Sabiha Gokcen Nemzetközi Repülőtér a légitársaságunk központi gyűjtő-elosztó pontja, mi vagyunk a repülőtéren a legfontosabb játékos. Az üzleti modellünkben két pont közötti és átszálló járatok egyaránt szerepelnek. Az átszálló jegyeket utasaink egyetlen tranzakció keretében le tudják foglalni, és kényelmesen és gyorsan át tudnak szállni Isztambulban. Az európai utasok így egyetlen átszállással eljuthatnak Kuvaitba, Dubaiba vagy Katarba, és természetesen fordítva is igaz ez. A modellünknek külön neve is van, a “low cost hálózati modell”. Isztambul földrajzilag fantasztikus helyzetet foglal el, természetes hidat képez Kelet és Nyugat között. Miközben komolyan vesszük az átszálló forgalmat, járataink nagy pontossággal közlekednek, tavaly 90,24% volt ez az érték.

Egyáltalán, fapados légitársaságnak tekintik még magukat?

Általánosságban változik a low lost légitársaságok definíciója. Még az ún. ultra low cost modellt követő társaságok is folyamatosan vesznek át fogyasztóközpontú alapelveket és stratégiákat. Mi voltunk ez első fapados légitársaság Törökországban, és mondhatom, hogy forradalmasítottuk az otthoni légiközlekedést, mivel elérhető áron kínáltunk magas színvonalú szolgáltatásokat. Az idei év első felében sikeresen növeltük bevételeinket és csökkentettük az egy ülőhelyre eső költségünket a tavalyi 4,13-ról 4,06 euróra. Az európai fapadosok között ezzel az értékkel a negyedik legjobbak vagyunk. Hogy még jobban kiszolgáljuk az utasainkat, idén májusban piacra dobtuk Trip Finder nevű eszközünket, melynek segítségével az utasok válogathatnak az úti célok között költési hajlandóságuk, utazási időpontjuk és az üdülésük típusa szerint.

Milyen fedélzeti szolgáltatásokat nyújtanak a járatokon?

Az utasok díj ellenében választhatnak fedélzeti ellátást vagy ülőhelyet, versenyképes áron. Folyamatosan bővítjük a fedélzeti szolgáltatásaink körét, 2013 decemberében pedig útjára indítottuk a Smart Flight Packages nevű programot, amelynek keretében akár 50%-os kedvezménnyel vehetik igénybe az utasok a legnépszerűbb fedélzeti szolgáltatásokat egy csomagba összerakva. Ezt kevés légitársaság csinálja a világon, Törökországban pedig csak mi. A kiegészítő szolgáltatások közé tartozik a már említett Trip Finder nevű eszköz, a Car Trawler nevű autókölcsönzővel való együttműködésünk, továbbá a booking.com-val való kooperáció.

Mely desztinációk lehetnek különösen érdekesek a magyar turisták számára?

Törökországon belül a magyar vendégeket érdekelheti Izmir, Antalya és Ankara, amelyek egyébként a legnépszerűbb belföldi úti céljaink. Kayseri, Gaziantep, Trabzon és Nevşehir szintén a népszerű úti célok közé tartoznak a külföldi utasok körében. Véleményem szerint Törökországon kívül Észak-Ciprus, Tbiliszi és Kuvait iránt várható komolyabb érdeklődés a magyar piacról.

Milyen poggyászszabályokat alkalmaznak?

Jóval nagylelkűbbek vagyunk, mint fapados versenytársaink: a nemzetközi járatokon 20 kilogramm a súlyhatár és 8 kilogramm kézipoggyász ingyenes, míg a belföldi járatokon 15, illetve 8 kilogramm a megengedett.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.