Az ellenőrzések alatt a légitársaságok egy kivételével – ez esetben eljárási bírság kiszabására is sor került – együttműködtek, áll a kormányhivatal közleményében.
Három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási kötelezettségüket, az utasok jelzései alapján ezekben az esetekben a kifizetések folyamatosak. Két járattal kapcsolatban a kormányhivatal még adatszolgáltatást vár. Három járat esetében az érintett légitársaságok a késések, illetve a törlés okának légi irányítási problémát jelöltek meg, tehát rendkívüli körülményre hivatkoztak.
Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést.
Azokban az egyedi esetekben, ahol a kormányhivatal nem rendelkezik joghatósággal a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket.
A kormányhivatal és a szakmai irányító Nemzetgazdasági Minisztérium továbbra is kiemelt figyelemmel kíséri a légitársaságok kötelezettségeinek teljesítését és segíti a fogyasztók jogainak megfelelő érvényre juttatását.