A járművek korszerűsítését a terveknek megfelelően négy éven belül végezte el a Stadler által vezetett konzorcium, aminek köszönhetően a MÁV-Start műszakilag egységes, homogén járműállományt üzemeltethet, írja az IHO.hu.
A MÁV Zrt. a kétezres évek elején jelentős járműfejlesztést valósított meg: 2006. és 2010. között, két lépcsőben hatvan Flirtöt szerzett be a budapesti elővárosi közlekedés modernizálása érdekében. Ezek voltak az első, úgynevezett „piros” Flirtök, melyek azonnal rendkívül népszerűvé váltak az utazóközönség körében alacsony fajlagos energiafelhasználásuk, intenzív gyorsítóképességük,160 kilométer/óra engedélyezett sebességük, megbízhatóságuk és üzemkészségük nélkülözhetetlenné tette őket a személyszállításban.
A növekvő utasigényekre reagálva a MÁV-Start 2014. és 2016. között több lépcsőben, további hatvanhárom új Flirtöt vásárolt. Négy évvel ezelőtt a MÁV-Start úgy döntött, hogy a régebbi flotta felszereltségét, műszaki színvonalát és külső megjelenését az újabb Flirtökhöz igazítja. A munkát a Stadler vezette konzorcium nyerte el, a hatvan Flirt átalakítása négy évet vett igénybe. A munka 2019 decemberében kezdődött, és 2023 decemberében fejeződött be, korszerűsítették került többek között
- az utastájékoztató-rendszert, illetve
- laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és
- USB-töltőket
szereltek be az ülések mellé.