A fogyasztóvédelmi szervezet az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében rámutatott arra: járattörlés esetén a légitársaság az érintett utasoknak köteles felajánlani a repülőjegy árának a vételár szerinti, hét napon belüli visszatérítését vagy javasolhatja az átfoglalást, valamint a legkorábbi eljutást a célállomáshoz.
A havazás miatt a reptereken várakozó utasoknak a légitársaságok kötelesek segítséget felajánlani. Például az átfoglalt járatra való várakozás vagy a hosszabb késés alatt az étkezést és frissítőt díjmentesen kell biztosítani az utasoknak. Ezen kívül a légitársaságnak fel kell ajánlania díjmentesen két telefonhívást, telex- vagy faxüzenet, esetleg e-mail küldését. Egy- vagy többéjszakás ott tartózkodás esetén a szállodai elhelyezést is biztosítania kell.
A fogyasztói központ kiemelte: vis maiornak minősül a járattörlés havazás és rossz időjárási körülmények miatt, ilyenkor a légitársaságok mentesülnek kártérítési kötelezettségük alól. Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország azt tanácsolja, ha a légitársaság nem teljesíti kötelezettségét, érdemes az esetről jegyzőkönyvet felvetetni.(MTI)