Manapság Dunát lehet rekeszteni a jövőbeli tömegközlekedés zászlóshajójának kikiáltott vízi alkalmatosságok terveivel, és ezek a tudomány rohamos fejlődése miatt nem is állnak túl távol a megvalósítástól. Közülük is az egyik legújabb koncepció a FlyShip, amely szintén az utazás forradalmasítását tűzte ki célul.
A jármű újdonsága, hogy tulajdonképpen egy repülő, egy hajó és egy légpárnás hajó tulajdonságait ötvözi magában. A levegőben akár 250 kilométer per órás sebességgel közlekedő FlyShip a szárnyai alatt kialakított „légpárnával” egyszersmind a víz felszínén is képes lebegni. Ez a lehetőség egy bizonyos speciálisan kialakított, „fordított deltaszárny” propellernek köszönhető, amelynek köszönhetően a hibrid gépezet egyidejűleg képes a lebegésre, a landolásra és a vízre szállásra is.
„A szárnyak és a törzs alatti, statikus légpárnák alkalmazása helyett a FlyShip a talajhatás fizikáját használja ki” – nyilatkozta a GapYear-nek a FlyShip fejlesztőcsapatának tagjaként Daniel Schindler. – „A járművek a törzsüket felemelő, nagy nyomású levegőrétegen siklanak, amelyet a fordított deltaszárnyak hoznak létre” – tette hozzá a szakember.
A FlyShipet elsősorban tengeri hajóként hozzák forgalomba, amely akár 250 kilométer per órás sebességgel képes célba juttatni a rakományokat. A repülő hossza 37 méter, szárnyfesztávolsága 40 méter, a kabinok lehetséges összterülete pedig 140 négyzetméter. A jármű akár 100 utast is elvisz a hátán, és mint ilyen, akár a tömegközlekedést is megreformálhatja a jövőben.
A német gyártó szerint a FlyShip ára 37 millió dollár, tehát kicsivel több, mint az Airbus 71 milliós sugárhajtású utasszállítója ellenértékének a fele.
Forrás: GyártásTrend