Hol máshol lehetne a világ legnagyobb repülőtere?

Kevesebb mint öt év alatt sikerült felhúzni a semmiből a Daxing Nemzetközi Repülőteret, ami nagy mértékben tehermentesíti Peking 2008-ban megnyitott másik repülőterét - írja a hvg.hu.

Befejeződött az új pekingi repülőtér építése, aminek már a terve is igen impresszív volt és egy a 2016-ban elhunyt iráni származású brit sztárépítész, Zaha Hadid utolsó munkái közül. A Daxing Nemzetközi Repülőtér – amelyet szeptember 30-án nyitnak majd meg az utasok előtt – egyetlen terminálból áll, amelynek alapterülete 1,4 négyzetkilométer – vagyis nagyobb, mint a londoni Heathrow négy terminálja összesen. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy hatalmas távolságokat kellene megtenni a kapukig. A repülőtér egyik különlegessége, hogy csillag alakúra építették meg. Ennek köszönhetően az utasoknak a legtávolabbi kapuhoz is csupán 600 métert kell sétálniuk, vagyis jóval kevesebbet, mint a nagyobb európai vagy amerikai reptereken.

 

Erre persze szükség is van, a számítások szerint ugyanis évente több mint 100 millió utas fordul majd meg a terminálban. A repülőtérhez hét futópálya tartozik. A Wired beszámolója szerint az építkezés 9 milliárd fontba, vagyis átszámítva mintegy 3241,44 milliárd forintba került, és kevesebb mint 5 év alatt húzták fel. A Heathrown ehhez képest egy harmadik futópálya 14 milliárd fontba (kb. 5042 milliárd forint) kerül, és leghamarabb 2026-ra készülhet el.

{youtube|id=47B4wozBSK8}

Pekingnek egyébként már van egy másik, hatalmas repülőtere, amit még 2008-ban az olimpiai játékok apropóján nyitottak meg, ám mostanra akkora lett az utasforgalom, hogy nem bírja el a terhelést. A tervezett 85 milliós kapacitása ellenére 2016-ban már 100 millió utast szolgált ki. A Daxingot úgy építették meg, hogy képes legyen ellenállni egy 8-as erősségű földrengésnek is. A hétemeletes épület a világ első olyan terminálja, ahol két indulási szint is van. Minderre az óriási utazóközönség miatt volt szükség. A repülőtér "papírmentes" is lesz, a check-in ugyanis arcazonosítással, a poggyász követése pedig mobiltelefonnal történik majd.

Forrás: hvg.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.