A légikikötő forgalmának nagyjából egyharmadát, a felszálló gépek felét érinti a változás: az utasszállítókat három kisebb pályára irányítják át. Ez azt jelenti, hogy az utasoknak többet kell majd várakozniuk felszállás előtt, és a New Yorkba érkező gépek is hosszabb ideig fognak időzni a levegőben, mielőtt földet érhetnek. A legnagyobb amerikai repülőterek közé tartozó JFK várható késedelmei ki fognak hatni a többi repülőtérre is, azok az utasok is csúszásokkal számolhatnak majd, akik például Los Angeles-i, San Franciscó-i vagy orlandói gépekre foglaltak jegyet.
Vélhetően meg fognak drágulni a repülőutak, ugyanis több légitársaság, köztük a JetBlue, az American és a Delta úgy döntött, mintegy 10 százalékkal csökkenti New York-i járatai számát a felújítás időszakában. A késések és a jegyáremelkedés valószínűleg a Los Angeles-i utasokat fogja leginkább érinteni, a JFK-ről ugyanis a legtöbb belföldi járat a kaliforniai nagyvárosba repül. A JFK központi kifutópályája 4,4 kilométer hosszú, az egyik leghosszabb ilyen kereskedelmi célú létesítmény a világon; a világűrből visszatérő űrsiklók tartalék leszállópályájaként is szolgál. A 376 millió dolláros felújítási programban a pálya felületén a kevésbé tartós aszfaltot betonnal cserélik fel, és a pályát kiszélesítik a nagy repülőgépek kényelmesebb fogadására.
A felújítás érinti a május 31-i Memorial Day ünneppel kezdődő repülőgépes utazási főszezont is, egy hónap ebbe az időszakba fog esni. A felújítás négy hónapos periódusa azért március 1-jén kezdődik, mert New York térségében ez az év legszárazabb időszaka, az építkezést ekkor veszélyezteti legkevésbé az esőzés. Így sem biztos, hogy lehet tartani a határidőt, Minneapolisban egy hasonló felújítás folyamatát tavaly például több ezer alkalommal kellett megszakítani a szokatlanul csapadékos időjárás miatt. A JFK központi futópályának felújítását úgy is meg lehetett volna oldani, hogy a szükséges munkákat éjszakánként végzik el, csakhogy ez esetben a folyamat 2-3 évet venne igénybe. A repülőtér vezetői inkább a négyhónapos teljes leállást választották. A JFK eddig sem remekelt a járatok pontosságát illetően: a 31 legnagyobb amerikai repülőtér közül tavaly e tekintetben a 28. volt a rangsorban. A sok más városbeli járatot érintő késési statisztika a felújítás miatt csak romlani fog, Mike Sammartino, a Szövetségi Légügyi Hatóság igazgatója szerint átlagosan 29 perces késésekkel lehet majd számolni, ez csúcsforgalmi időszakban elérheti akár az 50 percet is
"Ha a közeljövőben New Yorkba szeretne utazni az ember, nyugodtan megválthatja jegyét JFK-re. A légitársaságok kötelesek más járaton helyet biztosítani, ha esetlegesen törölnék a járatot, vagy visszafizetik a repjegyárat. Ha viszont időre kell ott lennie, javaslom a környező reptereket: Newark(EWR), La Guardia(LGA) - adott tanácsot Czvek János, a Pelikan.hu repjegyfoglalási portál eladási vezetője. (MTI/Napi Turizmus)