A Malév az év első három hónapjában 3,3 milliárd forinttal kevesebbet költött a működésre a tavalyi évhez képest. Jelentősen javított gépeinek kihasználtságán és a munkaszervezés hatékonyságán, hiszen kevesebb repülőgéppel és járattal (-11%), valamint kisebb alkalmazotti létszámmal 9%-kal több fizető utast szállított, mint 2009 első negyedévében.
A költségcsökkentés több lényeges megtakarítási elemből áll össze. Kevesebbet költ a légitársaság a repülőgépek lízingdíjára miután csökkentette a flotta létszámát az öt Fokker 70-es repülőgép kivonásával. A flotta karbantartási költségei is csökkentek, hiszen a korábbi 3 típusból álló géppark helyett mára már csak két fajta géppel szállítja utasait a légitársaság. Az egyszerűbb flottaszerkezet a karbantartási és üzemeltetési költségek jelentős csökkentését is lehetővé tette. Humánerőforrásra is jelentősen kevesebbet költ a légitársaság, a tavalyi létszámleépítésnek és külföldi irodabezárásoknak köszönhetően 485 millió forintot spórolt a légicég, csak az első negyedévben. Az üzemeltetési területen pedig 1,3 milliárd forinttal csökkentek a kiadások ebben az időszakban. A kisebb flotta és kevesebb járat a kerozinköltségekre is pozitív hatást gyakorolt, különösen amiatt, mert az üzemanyag tonnánkénti ára a 2009-es szinthez képest 45%-kal emelkedett. A Malév ugyanakkor csak 1%-kal költött többet üzemanyagra.
A légitársaság a járatok telítettsége (load factor) szempontjából is tartani tudta a tervet és 6,1%-kal növelte azt, ami ugyancsak kulcsfontosságú a légitársaság stabilizálása érdekében. „Az első negyedéves eredmények azt mutatják, hogy üzleti tervünk reális és a légitársaság átalakítása jó úton halad” – mondta Martin Gauss vezérigazgató. A Malév menetrendje a mai napra már 100%-osan helyreállt, de a bevételek alakulására rendkívül negatív hatást gyakorolt az elmúlt napok légtérzára, ami a foglalásokat jelentősen visszavetette.
A Malév következő hetekben összesíti, hogy milyen kárt okozott az elmúlt napok leállása a második negyedévben. A légitársaságnak összesen 536 járatát kellett törölnie az elmúlt hat napban, ami 38.743 utasát érintette. „Az első negyedév jó teljesítménye optimizmusra ad okot a tekintetben, hogy folytatni tudjuk az átalakítást és bízunk abban, hogy hamarosan túljutunk a hamu-krízis okozta nehézségeken is” – tette hozzá Martin Gauss vezérigazgató.