A középső székek blokkolása helyett maszkviselést, a testhőmérséklet mérését, illetve kézfertőtlenítést szorgalmaz a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség a légi utasok számára, mondta Alexandre de Juniac, a háromszáz légitársaságot tömörítő, montreali székhelyű kereskedelmi szervezet elnök-vezérigazgatója kedden egy videókonferencián.
A vezető szerint a korábbi javaslat, amely a középső székek blokkolását írta volna elő nem fenntartható, mert a légitársaságok nem tudnak nyereségesen üzemelni legfeljebb 66 százalékos töltöttség mellett, és a korlátozás az egészségügyi kockázatokat sem csökkenti. Ehelyett szerinte a maszkviselést, kézfertőtlenítést, a testhőmérséklet mérését kellene bevezetni, mert ezek valóban növelik az utasok biztonságát, és a légitársaságok is rentábilisan tudnának üzemelni.
Jelezte, hogy a részletes szabályozáson már dolgoznak az Egészségügyi Világszervezettel (WHO), a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezettel (ICAO) és a repülőtereket képviselő szervekkel, javaslataikkal várhatóan júniusban készülnek el.
Brian Pierce, a IATA vezető közgazdásza azt mondta, sok jel utal arra, hogy az újraindulás után csökkenni fog az átlagos jegyár. Ezek közé sorolta az alacsony érdeklődést a repülés iránt, az egyre bővülő járatok számát, és az emiatt kialakuló túlkapacitást, valamint a kerozin alacsony árát is. Példaként említette, hogy Kínában a februári mélyponthoz képest közel háromszor annyian foglalnak most repülőjegyet, az átlagos ár pedig 41 százalékkal csökkent. Felhívta a figyelmet arra, hogy általában 72-75 százalékos töltöttséget kell elérnie a cégeknek ahhoz, hogy nullszaldósan üzemeljen egy járat, ez a középső székek blokkolásával nem lehetséges. Ha ezt a javaslatot mégis bevezetik, akkor a cégek rendkívül nehéz helyzetbe kerülnek:
Európában 49 százalékkal kellene emelni a jegyárat, vagy veszteségesen kell működniük, amely tovább erősítheti a csődhullámot a légiközlekedésben.
Forrás: MTI