Tavaszra tervezi a Microsoft saját új keresője, az egyelőre Kumo névre hallgató keresőprogram piacra dobását. A JWT-t azzal a feladattal bízta meg, győzze meg az internethasználókat, hogy a Kumo nem egyszerűen más, hanem jobb, mint a piaci óriásnak számító Google, vagy a második helyen álló Yahoo.
A JWT várhatóan júniusban kezdi el adagolni a Kumót, online, tévés, rádiós és print kampány keretében.
Elemzők szerint a JWT igyekszik majd távol tartani a Microsoft Kumo-ját a Google-lel és Yahoo-val folytatott nyílt versenytől, inkább megpróbál a meglévő keresőmotor-piacon egy kis szeletet hasítani magának.
Szokványos keresőmotornak tűnik
Egy a Brand Republic honlapján említett belső információ szerint a Microsoft kereső részlegének vezetője, Satya Nadella megkérte alkalmazottait, hogy tegyék próbára a Kumót, és küldjenek minél több visszajelzést tapasztalataikról.
A kezdeti kiszivárgott képek alapján a Kumo egy szokványos keresőmotornak tűnik, a megszokott webre, képekre, illetve videókra vonatkozó keresési opciókkal, oldalt pedig fizetett hirdetésekkel.
A képernyő bal oldalán, a keresési kifejezéstől függően változni látszik a megjelenő menü rész. Például ha beírjuk, hogy Audi S8, automatikusan felkínál olyan további címkéket, mint alkatrészek, használt autók, kiegészítők, eladás, míg ha zenészekre keresünk, akkor számok, dalszövegek, életrajz, vagy albumok címkék lesznek választhatók.
Félelmetes konkurencia
Szakértők úgy vélik, a JWT gigászi küzdelem előtt áll, hiszen a szintén Microsoft termék Live Search keresőmotor elhanyagolható 8 százalékkal részesül a piacból, a Google 60, illetve a Yahoo 20 százalékához képest.
Ettől függetlenül úgy néz ki, a Microsoft komolyan gondolja, hogy versenytársat csinál a Kumóból, ugyanis mostanában bukott be a Wikipedia kihívónak szánt Encarta szolgáltatása, ami arra enged következtetni, hogy tetemes összegeket igyekszik majd pumpálni a keresőmotor beindításába.
Úgy tűnik, a JWT a Microsofttal már meglévő kapcsolataira épít. Múlt nyáron ők nyerték el a Microsoft globális b2b-tenderét, ahol maga mögé utasították például a más Microsoftos kampányokban érintett McCann Erickson-t is. Az üzlet 150 millió dollárt ért, ami később a „Because it's everybody's business" fősorral futó televíziós és print kampányt eredményezte, kiemelve a Microsoft üzleti termékeinek előnyeit.
Microsoft azért talonban tartotta a McCann-t, de más ügynökségeket is megtartott, mint például a Crispin Porter + Boguskyt, akik 2008 szeptemberében indították el PC kontra Mac kampányt.
„Because it's everybody's business” kampány
{video|id=496|width=480|height=295}
{video|id=497|width=480|height=295}