Az Airbus-csoport adózott eredménye 16 százalékkal jobb lett az első fél évben az egy évvel korábbihoz képest, eközben árbevétele nem változott.
A toulouse-i cég a január-júniusi időszakban 28,8 milliárd euró bevételt könyvelt el, az üzemi eredmény 17 százalékkal 1,8 milliárd euróra csökkent. Az adózott eredmény a pénzügyi manővereknek és akvizícióknak köszönhetően 16 százalékkal 1,7 milliárd euróra nőtt. Az adatok szerint a kereskedelmi géptípusok gyártására szakosodott üzletág nem tudta növelni az árbevételt, az üzemi eredménye pedig 70 százalékkal 421 millió euróra csökkent. Csökkent a helikoptergyártó és a védelmi üzletág pénzügyi teljesítménye is. Elemzésében az Airbus azt írta, eredményét negatívan befolyásolták az A400M típusú katonai szállító gép, valamint az A350-es szélestörzsű utasszállító repülőgép programjában tapasztalható késések. További nehézséget okoz, hogy az A320-asok gyártása a beszállítói lánc akadozása miatt lelassult, a problémát az év végéig javítják ki. Az első fél évben az Airbushoz 39,1 milliárd euró értékben futottak be megrendelések, szemben a tavalyi első fél évi 53,9 milliárd eurós rendeléssel. A rendelésállomány értéke jelenleg 978 milliárd euró.
A Boeing üzemi eredménye 60 százalékkal esett az első fél évben
A gyártó közleményében ismerteti: az árbevétel mindössze 1 százalékkal nőtt, elérve a 47,3 milliárd dollárt. Az üzemi eredmény viszont a tavalyi 3,7 milliárd dollár nyereség után az idén 63 százalékkal 1,3 milliárd dollárra esett. A szektorok közül a legnagyobb zuhanást a kereskedelmi géptípusokat előállító részleg szenvedte el, amely 2 százalékkal kevesebbet, 375 gépet szállított le a megrendelőknek. Árbevétele 1 százalékkal 31,8 milliárd dollárra mérséklődött, az üzemi eredmény viszont csak 60 millió dollár lett, holott egy évvel korábban még 2,5 milliárd dollár nyereséget könyvelt el. Az üzletág profitmarzsa a tavalyi 8,8 százalék után 0,2 százalékra csökkent. A cégcsoportot a védelmi és haditechnikai részleg húzta fel, amely a tavalyi 1,2 milliárdos üzemi eredmény után 2016 első fél évét 1,4 milliárdos eredménnyel zárta. A Boeing korábban már jelezte, hogy a 747-es modell iránt mutatkozó alacsony igény, a 787-es programban tapasztalható változások miatt mintegy 2 milliárd dollár plusz költség keletkezett. A számok publikálása után a Boeing lefelé módosította év végi kilátásait, előrejelzésében a gyártó az egy részvényre jutó 8,45-8,65 dolláros nyereséget a 6,40-6,60-as sávba korrigálta.
Forrás: MTI