Így csökkenti ökológiai lábnyomát a Lufthansa

Az Osztrák Turisztikai Napokon a Lufthansa CO2 minimalizálási stratégiájáról is hallhattak a résztvevők átfogó előadást.

A háromnapos rendezvény egyik első panelbeszélgetése a jövő turisztikai desztinációjáról szólt. Résztvevői egyetértettek abban, hogy a környezetileg, társadalmilag és gazdaságilag fenntartható turizmus nem képzelhető el az utazás és a tartózkodás okozta károk Pareto-elv alapján történő optimalizációja nélkül. Élhető régiókra, minőségi élményterekre van szükség, ahol a helyben lakók és az oda látogatók érdekei a másik érdekeinek sérülése nélkül is megtörténhet. Elhangzott, hogy míg a turizmussal járó közlekedés 80-, addig a helyben tartózkodás 20 százalékban felelős a turizmussal összefüggésbe hozható károsanyag kibocsátással - jelenti a helyszínről a GD Consulting.



A Lufthansa-csoport képviselőjének előadásában a légiközlekedés ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében tett lépésekről és a vállalat szén-dioxid minimalizálási stratégiájáról hallhattak a résztvevők részletes előadást. Hangsúlyozták: összetett intézkedési terv mentén lehet csak komoly eredményeket elérni, fontos az átfogó szemlélet és a tervek következetes végrehajtása. A légiközlekedés és a vasúti közlekedés intermodalitásának megvalósítása az egyik ilyen opció. A legújabb technológiák alkalmazása a géppark megújítása során szintén egy lehetőség. A Lufthansa-csoport által megrendelt 180 újgenerációs géptípussal a meglévő gépparkhoz képest 30 százalékos szén-dioxid csökkenés érhető majd el. További lehetőség a járatok időbeli és kapacitásbeli használatának optimalizációja, amelyet a Single Europen Sky EU-s irányelv mentén törekednek minél hatékonyabban átültetni a gyakorlatba. További opció az új típusú SAF-üzemanyag, az újkerozin használata, amellyel akár a korábbinál 80 százalékkal kevesebb káros anyag kerül a repülés során a levegőbe. Az utasok felé pedig fel lehet kínálni a repülésük során keletkezett kibocsátás kompenzációját, erre számtalan projekt létezik.

Forrás: GD Consulting


Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL

Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL 

A Beluga XL a repülőgépek szerkezeti elemeinek szállítására kifejlesztett speciális típus.
Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt

Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt 

 A francia repülőtéri dolgozók a „24 órás szabály” ellen tiltakoznak, amely arra kötelezi őket, hogy időben értesítsék a vezetőket a sztrájkokról.
Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra  

Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra   

A légitársaság a Seychelle-szigeteken keresztül repül ősztől kezdve Madagaszkárra, így kényelmes és zökkenőmentes utazást biztosít azok számára is, akik két helyen terveznek egzotikus nyaralást.
Megvannak 2024 legjobb légitársaságai

Megvannak 2024 legjobb légitársaságai 

A közel-keleti légitársaság minden versenytársánál jobban teljesített utaselégedettség tekintetében és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt.
Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság

Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság 

Így lesz az óriás repülőgépek üléseiből gyerektáska.
Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re

Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re 

Évről évre egyre több közlekedési eszköz válik elérhetővé a drukkerek számára.
Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget

Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget  

Az adásvételről már hónapok óta hallani lehetett.
Beveti az MI-t az Air France

Beveti az MI-t az Air France 

Mesterséges intelligencia (MI) segítségével javítja hatékonyságát a francia légitársaság.
Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport

Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport  

2024 első negyedévét értékelő nemzetközi utaselégedettségi felmérésen soha nem látott magasságokba tört a Budapest Airport értékelése.
Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki

Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki 

A jelenlegi egyenruhát a légitársaság belső tervezői a Simon Jersey brit vezető egyenruha-gyártóval közösen alkották meg, és 2008. július 28-án mutatták be az Emirates első A380-as repülőgépének ünnepélyes átadásakor.