Így készül a téli szezonra a Budapest Airport

„Az idei év jobb lesz már mint a tavalyi, de nem sokkal” – hangzott el a Budapest Airport csütörtöki workshop-ján, amelyet a Terminál 1 Rendezvényközpontban tartott a repülőtér üzemeltetője az utazási irodás és légitársasági partnereknek.

A rendezvény házigazdái Almási Eszter, Bucsi Balázs, járatfejlesztési menedzserek, Váczi Zsuzsa légitársasági és turisztikai menedzser és Tóth Nikolett légitársasági menedzser voltak. Elhangzott, hogy a tavalyi „gyászév” áprilisában kevesebb mint 10 ezer utas fordult meg Ferihegyen, ami a fele egy mai átlagos nap forgalmának. 2020-ban drasztikusan, 76 százalékot zuhant az utasforgalom az előző évi 16,2 millióról 3,8 millióra.

A nyár már bizakodásra adott okot, 105 úti cél volt elérhető Budapestről, ezzel a 2019-ben közlekedő járatok 80 százaléka visszaépült, a légitársaságok közül viszont csak 29 tért vissza a fővárosunkba, ami 60 %-os visszaépülést jelent, a hosszútávú járatokat üzemeltető légitársaságok visszatérése még várat magára. Volt, ami rekordot döntött nyáron: az eddigi legtöbb, mintegy 11 görög úti célra közlekedtek járatok Ferihegyről.

 Ezeket az úti célokat nagyon keresték

A légikikötő a Skyscannerrel partnerségben igyekezett a keresési adatok alapján feltérképezni, hogy mely úti célokba mutatkozott növekvő kereslet az elmúlt hónapok során és kiderült, hogy Zanzibárba egészen kiugróan sokan kerestek repülőjegyet: 160 százalékos növekedéssel, Cancún népszerűsége is növekedett 45 százalékkal, ahogy Punta Cana (39 százalék), Male (25 százalék) és Hurghada (17 százalék) is jóval több keresésben szerepelt.

Szó esett arról is, hogy új légitársaságként szeptemberben megjelent a Budapest Airporton a Flydubai diszkont légitársaság, amely az Emirates-szel kódmegosztásos rendszerben üzemelteti járatait Dubaj és Budapest között.

Soha nem repült újdonságok

A szervezők elmondták azt is, hogy néhány nap, és életbe lép a téli menetrend. Ebben az időszakban 110 desztináció lesz elérhető Európában, ami jó lefedettségnek tekinthető, a hosszútávú járatok közül azonban mindössze egy közlekedik Szöulba a LOT üzemeltetésében, amely heti egy járattal tervez, és ezt később kettőre bővítené.

A téli menetrendben a legtöbb új járatot a Ryanair üzemelteti majd. Heti két járattal közlekedik az ír fapados Harkovba, Lappeernatába, Nürnbergbe, Poznanba, Toulouse-b, valamint Torinóba, Bournemouth-ba és Kaunas-ba, utóbbi hármat a piacon elsőként repüli hazánkból a légitársaság. Heti két járatot indítanak Velence-Trevisóba, Krakkóba, Luxemburgba és Rigába. Kölnbe heti négy alkalommal közlekednek. A Wizz Air hetente két járattal Fuerteventurát és Hurghadát repüli, és heti egyszer Ammánba, Akabába, Bolognába és Tiranába jár.

Ráhordással a világba

A szakmai napon elhangzott, hogy a legnagyobb kapacitásokkal visszatérő hagyományos légitársaságok, illetve légiszövetségek csatlakozásaikkal számos úti célhoz biztosítanak közvetve elérést. Az Air France-KLM Csoport járatai több mint 300, a Lufthansa Csoportba tartozó légitársaságok közel 300 úti célhoz kínálnak csatlakozást európai repülőtereken keresztül. Az Isztambulba naponta közlekedő Turkish Airlines-szal 250, a heti 5-ször Dubajba repülő Emirates-szel 120 desztináció érhető el a téli szezonban. Az Austrian Airlines bécsi ráhordását hiányolók is hamarosan fellélegezhetnek: az osztrák légifuvarozó 2022 elején tervezi visszatérését Budapestre. A TAP Air Portugal pedig 2022 júliusától tervezi, hogy visszatér Ferihegyre és lisszaboni csatlakozással sok egyéb portugál úti célt kínál, többek között Madeirát, Portót és az Azori-szigeteket.

Tartanak a pozitív teszttől az utasok

Ahogy idén nyáron július óta, úgy télen is több lehetőség áll majd rendelkezésre, hogy az utasok megfeleljenek a járványügyi előírásoknak a repülős utazáshoz: uniós covid-igazolás, védettségi igazolvány a bilaterális egyezmények alapján, PCR teszt, vagy az IATA covid-útlevele. A Budapest Airport az aktuális utazási szabályokról való tájékozódáshoz az IATA és az UNWTO közös platformját javasolja, ahol az érkezési és indulási pontok megadásával könnyen kikereshetők az adott utazásra, utasra vonatkozó feltételek. Ami általánosan érvényes nyár óta, hogy a világ legtöbb úti célja elérhető egy vagy két PCR-teszt elvégzésével. Van olyan kiutaztató, aki szerint komolyan visszaveti a foglalási kedvet, hogy számos ország nem ad prioritást az oltottságnak, és az oltottság mellett is kér PCR tesztet. Sok honfitársunk ugyanis inkább nem indul útnak, minthogy kockáztassa utazása meghiúsulását, vagy a célországban karanténra kötelezzék egy pozitív PCR teszt esetén.

Fejlesztések és reprivatizáció

A Budapest Airport az elmúlt két évben 70 milliárd forintot költött fejlesztésekre, amelyekről ITT írtunk részletesen.

Megkérdeztük a társaság munkatársait, milyen várakozásaik vannak azzal kapcsolatban, hogy a Budapest Airportot bármelyik pillanatban visszavásárolhatja az állam, és azt a választ kaptuk, hogy mivel a magyar kormány egyelőre csak a kanadai és szingapúri tulajdonosokkal folytat tárgyalásokat, és nem a budapesti vezetőséggel, egyelőre ők sem rendelkeznek semmilyen információval a témában.  

A Budapest Airport prezentációját a légitársaságok és utazási irodák workshopja követte.

Forrás: Turizmus Online


A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva

Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva 

Az Egyesült Államok teljes légi forgalmát érintette és több repülőterén is ideiglenes zárlatot okozott az egész világra kiterjedő technológiai üzemzavar, ami egy amerikai kiberbiztonsági világcégtől, a Crowdstrike-tól indult pénteken.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.