A debreceni vasútállomás hangos és vizuális utastájékoztatási rendszerének minősége jelentősen javult a MÁV fejlesztésének köszönhetően, amely a korábbi berendezések elavultsága, az üzemeltetési nehézségek és a fenntartási költségek miatt vált szükségessé. A vasúttársaság az utasok észrevételeit is figyelembe vette a tesztüzem során. Ennek eredményeként az alaptervekhez képest a kijelzőkön könnyen értelmezhetően, új színvilággal és nagyobb betűkkel jelennek meg az információk. A csarnok érkezési és indulási kijelzőjét – ugyancsak az utas-igényeknek megfelelően – lejjebb helyezték, ami szintén az optimális tájékozódást biztosítja. A régi, egyetlen nagy kijelzős megoldáson túlmutatva, a több kisebb kijelző – utasáramlásnak megfelelő – elhelyezésével hatékonyabban kiszolgálható az utasok információigénye, amelyet a nemzetközi trendek, tapasztalatok is igazolnak.
A MÁV saját beruházása 230 millió forintba került, az új utastájékoztatási rendszert a közbeszerzésen kiválasztott Pro Montel Zrt. építette ki. Az utasok számára információkat közlő vizuális berendezéseknél a peronokra 107 centiméteres képátlójú ipari TFT kijelzőket szereltek fel, a régi perontáblákat új 97 centiméteres ipari kijelzőkre cserélték, melyeken az adott peronra és vonatra vonatkozó információk jeleníthetők meg.
A hangos utastájékoztatási rendszer a gépi hanganyag előállítására a TTS (Text To Speech) technológiát alkalmazza, hasonlóan a már megújított Budapest-Keleti pályaudvaron használthoz. A Keletiben 2014 júniusa óta működő új, kibővített tájékoztatási rendszer beváltotta a hozzá fűzött reményeket, az új kijelzőkön többlet információk, például vágányzári- és rendkívüli hirdetmények is megjeleníthetőek.
Az eddigi fejlesztéseken túl, a közeljövőben hasonló irányelvek mentén új, korszerű berendezések telepítését tervezi a MÁV Füzesabonyban, továbbá a Budapest–Újszász–Szolnok vonal tizenkét állomásán, megállóhelyén.
Forrás: Turizmus Online