Megújult a debreceni vasútállomás utastájékoztatási rendszere

Befejeződött a debreceni vasútállomás új vizuális és hangos utastájékoztatási rendszerének próbaüzeme. A tesztidőszak alatt az utasok észrevételeit is figyelembe vette a MÁV. Javítottak a kijelzők elhelyezésén, az információs blokkok színvilágán, elrendezésén, betűméretén is. A megújított technika alkalmazásával az információk optimálisan, látványosabban jeleníthetők meg, ezáltal könnyebben értelmezhetők a vonatra várakozók számára.

A debreceni vasútállomás hangos és vizuális utastájékoztatási rendszerének minősége jelentősen javult a MÁV fejlesztésének köszönhetően, amely a korábbi berendezések elavultsága, az üzemeltetési nehézségek és a fenntartási költségek miatt vált szükségessé. A vasúttársaság az utasok észrevételeit is figyelembe vette a tesztüzem során. Ennek eredményeként az alaptervekhez képest a kijelzőkön könnyen értelmezhetően, új színvilággal és nagyobb betűkkel jelennek meg az információk. A csarnok érkezési és indulási kijelzőjét – ugyancsak az utas-igényeknek megfelelően – lejjebb helyezték, ami szintén az optimális tájékozódást biztosítja. A régi, egyetlen nagy kijelzős megoldáson túlmutatva, a több kisebb kijelző – utasáramlásnak megfelelő – elhelyezésével hatékonyabban kiszolgálható az utasok információigénye, amelyet a nemzetközi trendek, tapasztalatok is igazolnak.

A MÁV saját beruházása 230 millió forintba került, az új utastájékoztatási rendszert a közbeszerzésen kiválasztott Pro Montel Zrt. építette ki. Az utasok számára információkat közlő vizuális berendezéseknél a peronokra 107 centiméteres képátlójú ipari TFT kijelzőket szereltek fel, a régi perontáblákat új 97 centiméteres ipari kijelzőkre cserélték, melyeken az adott peronra és vonatra vonatkozó információk jeleníthetők meg.

Az utasáramlási irányokra tekintettel további 107 és 183 centiméteres menetrendi összesítő kijelzők, továbbá interaktív „INFO” oszlopok is kerültek a vasútállomás különböző pontjaira. A korábbi, már elavult technológiákhoz képest az új megjelenítőkön a szolgáltatási igények rugalmasan, könnyen kezelhetőek, így a Full HD-ban megjelenített, 16 millió színárnyalatú kijelzési kép szabadon konfigurálható, a menetrendi változtatások, az esetleges új igények könnyen, további költségek nélkül bevezethetőek.

A hangos utastájékoztatási rendszer a gépi hanganyag előállítására a TTS (Text To Speech) technológiát alkalmazza, hasonlóan a már megújított Budapest-Keleti pályaudvaron használthoz. A Keletiben 2014 júniusa óta működő új, kibővített tájékoztatási rendszer beváltotta a hozzá fűzött reményeket, az új kijelzőkön többlet információk, például vágányzári- és rendkívüli hirdetmények is megjeleníthetőek.

Az eddigi fejlesztéseken túl, a közeljövőben hasonló irányelvek mentén új, korszerű berendezések telepítését tervezi a MÁV Füzesabonyban, továbbá a Budapest–Újszász–Szolnok vonal tizenkét állomásán, megállóhelyén.


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.