Megújult a debreceni vasútállomás utastájékoztatási rendszere

Befejeződött a debreceni vasútállomás új vizuális és hangos utastájékoztatási rendszerének próbaüzeme. A tesztidőszak alatt az utasok észrevételeit is figyelembe vette a MÁV. Javítottak a kijelzők elhelyezésén, az információs blokkok színvilágán, elrendezésén, betűméretén is. A megújított technika alkalmazásával az információk optimálisan, látványosabban jeleníthetők meg, ezáltal könnyebben értelmezhetők a vonatra várakozók számára.

A debreceni vasútállomás hangos és vizuális utastájékoztatási rendszerének minősége jelentősen javult a MÁV fejlesztésének köszönhetően, amely a korábbi berendezések elavultsága, az üzemeltetési nehézségek és a fenntartási költségek miatt vált szükségessé. A vasúttársaság az utasok észrevételeit is figyelembe vette a tesztüzem során. Ennek eredményeként az alaptervekhez képest a kijelzőkön könnyen értelmezhetően, új színvilággal és nagyobb betűkkel jelennek meg az információk. A csarnok érkezési és indulási kijelzőjét – ugyancsak az utas-igényeknek megfelelően – lejjebb helyezték, ami szintén az optimális tájékozódást biztosítja. A régi, egyetlen nagy kijelzős megoldáson túlmutatva, a több kisebb kijelző – utasáramlásnak megfelelő – elhelyezésével hatékonyabban kiszolgálható az utasok információigénye, amelyet a nemzetközi trendek, tapasztalatok is igazolnak.

A MÁV saját beruházása 230 millió forintba került, az új utastájékoztatási rendszert a közbeszerzésen kiválasztott Pro Montel Zrt. építette ki. Az utasok számára információkat közlő vizuális berendezéseknél a peronokra 107 centiméteres képátlójú ipari TFT kijelzőket szereltek fel, a régi perontáblákat új 97 centiméteres ipari kijelzőkre cserélték, melyeken az adott peronra és vonatra vonatkozó információk jeleníthetők meg.

Az utasáramlási irányokra tekintettel további 107 és 183 centiméteres menetrendi összesítő kijelzők, továbbá interaktív „INFO” oszlopok is kerültek a vasútállomás különböző pontjaira. A korábbi, már elavult technológiákhoz képest az új megjelenítőkön a szolgáltatási igények rugalmasan, könnyen kezelhetőek, így a Full HD-ban megjelenített, 16 millió színárnyalatú kijelzési kép szabadon konfigurálható, a menetrendi változtatások, az esetleges új igények könnyen, további költségek nélkül bevezethetőek.

A hangos utastájékoztatási rendszer a gépi hanganyag előállítására a TTS (Text To Speech) technológiát alkalmazza, hasonlóan a már megújított Budapest-Keleti pályaudvaron használthoz. A Keletiben 2014 júniusa óta működő új, kibővített tájékoztatási rendszer beváltotta a hozzá fűzött reményeket, az új kijelzőkön többlet információk, például vágányzári- és rendkívüli hirdetmények is megjeleníthetőek.

Az eddigi fejlesztéseken túl, a közeljövőben hasonló irányelvek mentén új, korszerű berendezések telepítését tervezi a MÁV Füzesabonyban, továbbá a Budapest–Újszász–Szolnok vonal tizenkét állomásán, megállóhelyén.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.