Ilyen lesz az új Air Force One

https://breakingdefense.com/Az új Air Force One, hivatalosan VC-25B jelzésű, a Boeing 747-8 Intercontinental utasszállító repülőgépen alapul, és számos jelentős módosítást kap majd, hogy megfeleljen az elnöki különgép elvárásainak. Azonban a gyártó legújabb közlése szerint 16 hónapos csúszással tudják csak üzembe állítani a gépet, és elárulták ennek okát is.

Íme, azok a módosítások, amelyek szerint gyártják az új elnöki különgépet:

Technológia:

  • Kiterjesztett kommunikációs és navigációs rendszerek a légi és szárazföldi hatóságokkal való zökkenőmentes kapcsolattartáshoz.
  • Továbbfejlesztett védelmi rendszerek az elnök és a legénység védelme érdekében.
  • Kiberhadviselés elleni védelem.

Biztonság:

  • Széleskörű önvédelmi rendszerek, beleértve rakéták elleni védelmet is.
  • Jelenlegi repülőgépekhez képest mesterséges intelligenciával vezérelt kitérési manőverek.

Létesítmények:

  • Frissített belső tér, irodákkal, tárgyalókkal, pihenőhelyiségekkel és orvosi létesítményekkel az elnök, a kísérő személyzet és a vendégek számára.
  • Biztonságos kommunikációs kabinok a legmagasabb szintű titkosszolgálati kommunikációhoz.
  • Kórterem fejlett orvosi felszereléssel.

Egyéb:

  • A légi jármű színe a jelenlegi kék-fehér helyett a hagyományosabb Air Force One festéshez tér vissza, kevesebb kék színnel.
  • A tervek szerint 2026-ban és 2027-ben áll forgalomba.

Azonban fontos megjegyezni, hogy ezek a tervek még változhatnak a fejlesztés során.

Forrás: usaf
Forrás: usaf

Az USA légierejének közlése szerint további 16 hónapos késéssel szállhat fel először az amerikai elnök szállítására rendelt különleges VC-25B, számol be a hírről az airPortal szakmai oldal.

Ezek szerint csak

2026 márciusában kerülhet sor a Boeing 747-8 Intercontinental utasszállítóból átalakított elnöki különgép szűzrepülésére

– értesült a Breaking Defense portál.

A VC-25B típusjelű repülőgép programjában ez újabb 16 hónapos csúszást jelent.

A késedelm okairól pedig a következő tudható: A US Air Force még 2018-ban kötött szerződést az amerikai gyártóval két, a csődbe ment orosz Transaero légitársaság részére legyártott, de végül át nem adott Boeing 747-8 Intercontinental utasszállító átalakítására. Az eredeti ütemterv 2024 decemberi forgalomba állítással számolt. A koronavírus világjárvány, valamint a részben amiatt az ellátási láncban felmerült problémák és a munkaerőhiány miatt az átalakítási munkálatok megcsúsztak, így a két példány átadását 2026-ra halasztották, ám most kiderült, hogy ezt sem tudja tartani a gyártó, teszik hozzá.

 


 Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján

Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján 

A rejtett fogyatékossággal és fokozott érzékenységgel élőket segítik a Budapest Airport új szolgáltatásai.
Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának

Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának 

A Zynternship Awards szakmai zsűri döntése alapján arany minősítést kapott az egyetemistáknak szóló gyakornoki program.
Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók

Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók 

Az összes induló járatot törlik kedden a belgiumi charleroi-i repülőtéren a biztonsági személyzet sztrájkja miatt.
Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye

Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye 

Ugyanis egy többlépcsős, ütemezett taxiállomás-felújító programba kezdett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés

Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés 

Az osztrák fővárosban mostantól megújulnak a digitális utastájékoztató kijelzők.
Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye

Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye 

Egyre csökken az ingyenes parkolási lehetőség.
Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány

Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány 

Az ultrafapados légitársaság utasainak számát a jelenlegi évi 200 millióról 2034-re 300 millióra szeretné növelni, de ehhez szüksége lenne repülőgépekre.
Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság

Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság 

A légitársaság célja, hogy az új eszközök használatával 54 százalékkal növelje pilótaképzési kapacitását.
Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba

Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba 

Sőt, jövő év elején sem visz utasokat Izraelbe az ultrafapados légitársaság.
Durva büntetést kapott a Lufthansa

Durva büntetést kapott a Lufthansa  

Nem véletlenül.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.