Az ilyen helyzetekben, az lehet a kulcsa annak, hogy megtartja vagy elveszíti utasát egy-egy légitársaság, hogy hogyan kezelik az üzemzavart. A versenyszférában azonban nem kifizetődő a reaktív kommunikáció és magatartás, hiszen senki sem engedheti meg magának, hogy potenciális utasait elveszítse. Az üzemzavarok jelentős hatással lehetnek egy légitársaság költségeire, azonban a késések és járattörlések a vállalat imázsát és reputációját szintén veszélybe sodorhatják. Különösen akkor, ha a csalódott utasok és az egyik legjelentősebb információforrásként is szolgáló közösségi hálón közétett bejegyzéseik valós költségekre vonatkozó negatív hatásait figyelmen kívül hagyják. A legnagyobb vállalatok már dollármilliókat fordítottak kifinomult rendszerekre, hogy automatizálják az üzemzavarokra adott reakcióikat, de ez nem minden esetben elegendő.
Az Amadeus javaslatai a problémás helyzetek kezelésére, infografikában összefoglalva:
Forrás: Turizmus Online