Interkontinentális repülés napenergiával

Manapság, amikor szinte minden nagy légitársaság azon dolgozik, hogy spóroljon a drága üzemanyagon, nagyon is indokolt lenne a napenergia hasznosítása a repülésben is. 

Így születhetett meg az ötlet a két svájci mérnök és pilóta, Bertrand Piccard és André Borschberg fejében, hogy olyan saját tervezésű repülőt építsenek, amely csak napenergiát használ. Az általuk tervezett, speciális nagy szárny és farok felületű, napelemekkel felszerelt egy személyes gépet Svájcban engedélyeztették, majd szétszerelt állapotban szállították Franciaországba. A gép első útját a Franciaország- Spanyolország-Gibraltár-Észak Afrika útvonalon tette meg.

A HB-SIA felségjelű gép első útján kitűnőre vizsgázott. Így született meg az elhatározás, hogy hosszabb távon is teszteljék. Az USA repülési hatóságának engedélyével a San Francisco-Phönix-Dallas-Atlanta-Washington-New York útvonal megtételét tűzték ki célul.

A napenergiával működtetett, egy motoros, egy személyes repülőgép a nagy hordfelületek miatt, lassan repül, nagyon sérülékeny és nagyban függ az időjárási viszonyoktól. Ellenszélben például nagyon lelassul. Az eddigi tapasztalatok szerint a gép a napközben összegyűjtött energiát nagyszerűen tárolja, így hosszabb éjszakai repülésekre is alkalmas lehet.

Az amerikai kaland a napokban zajlott.Az Egyesült Államokba szintén szétszerelt állapotban érkezett meg a gép, amelyet már egy fényáteresztő műanyag hangárban illesztettek újból össze San Franciscóban. A Solar Impulse június 13-án szállt fel. A szélviszonyok miatt a repülés ezalkalommal nagyon hosszúra, 29 órásra sikerült. Amerkában persze ebből is show-t csináltak, a pilótát - hogy ne aludjon el a hosszú út alatt - egy megadott mobilszámon bárki felhívhatta, hogy történetekkel, viccekkel szórakoztassa, vagy sok szerencsét kívánjon neki. A gép a kedvezőtlen viszonyok miatt végül csak Washingtonig repült.

A kísérlet eddig sikeresnek bizonyult, a következő lépés pedig az óceán átrepülése lehet.


A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.
Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.