Írók és művészek a szentkirályszabadjai reptér ellen

Utas- és teherszállító nagygépek fogadására alkalmas repülőteret terveznek a Balaton északi partjára, a volt szentkirályszabadjai katonai légi bázis fejlesztésével. A Balaton keleti medencéjében teljes a felháborodás, mert a repülőtér légifolyosója Balatonalmádi belterülete felett húzódna, de a leszálló óriásgépek a Balaton fővárosának zajterhelését is jelentősen növelnék.

Mobile Marketing Forum címmel a budapesti Novotel Centrumban rendezte meg első európai konferenciáját múlt héten az MMA. A világ minden tájáról érkező operátorok, tartalomszolgáltatók, ügynökségek és hirdetők elsősorban arról próbálták egymást győzködni, hogy most már tényleg itt lenne az ideje a mobilmarketingben rejlő potenciál kihasználásának. A szereplők ugyanis még mindig nem elégedettek, és az évek óta remélt "meglendülés" úgy tűnik, nem csak Magyarországon, de a világon is várat még magára.

Az új kulcsszó: integráció
A lassúságot az előadók a legkülönfélébb okokra vezették vissza. A már jól ismert érv mellett, miszerint a mobilmarketing veszélye, hogy a telefon tulajdonosának intim szférájába tolakszik be, ezért nagyon óvatosan, ügyesen kell céloznia, sokan hangoztatták az új kulcsfogalmat, a "cross media integration" -t, azaz az integrált kampányt is. "Ahhoz, hogy a mobil egy specifikus rétegeszközből a tömegmarketing eszközévé váljon, holisztikus szemléletmód szükséges" - fogalmazott Jo Wall, a világ összes sms-ének felét kezelő telekommunikációs cég, az Acision marketingmenedzsere. Mindez azt jelenti, hogy a mobilkampányt szervesen integrálni kell az egész kampányba, témájában, keretében, érzésében össze kell hangolni a tévés, online, és nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetésekkel. Példának az amerikai Megasztárt, az American Idolt hozta fel: "Itt, az sms-ben történő szavazással kezdődött az integráció útja, amin tovább kell mennünk" - mondta.


"Egyelőre azonban sem a hirdetőknek, sem az operátoroknak nincsen erre üzleti stratégiájuk. Amiről konkrét pénzügyi elképzeléseik vannak, azok eddig csupán az sms-kampányok, ezért most még korai lenne elvetni ezt az eszközt" - fogalmazott a mobilmarketing és mobilreklám technológiákkal foglalkozó Velti munkatársa, Menelaos Scouloudis. Szerinte a fellendülés titka, hogy a mobil banner, video, kereső, promóció és szavazás, kuponok és nyereményjátékok, mobil közösség és kereskedelem, valamint a mobil tartalmak és szolgáltatások alkotta komplexitást egyszerűvé és könnyűvé tegyék az ügyfelek számára, és a különböző cégek által végzett részfeladatokat összehangolják. Tehát megint: integráció.
{video|id=835}
Az előadók a szemléltetésre számos sikeres mobilkampány esettanulmányát mutatták be, amelyek közül a közönség kedvence kétségtelenül az olasz rágógumi-márka, az Air Action Vigorsol - az olaszországi Vodafone-nal együttműködésben futó - kampánya volt. A YouTube-on sikerrel futó film kapcsán a mobilfelhasználók különböző fingás-hangokat tölthettek le a telefonjaikra, ami kifejezetten népszerű volt a célcsoport körében. A BBH ügynökség ráadásul a kampánnyal elnyerte 2007 legjobb mobilügynökségének címét is.

Vigyázó szemetek Afrikára vessétek!

Annak ellenére, hogy még a nyugati piacokon sem következett be a nagy áttörés, a megjelentek közül többen is a fejlődő országokra hívták fel a figyelmet. A China Mobile előfizetőinek száma már tavaly áprilisban túllépte az Egyesült Államok népességszámát, és India mobilpiaca is rohamosan növekszik. Bár a penetráció itt még csak 25 százalék körüli, 250 millió előfizetésével az ázsiai ország utolérte az amerikai előfizetők számát, és havi 6-8 milliós növekedéssel a piac még további óriási potenciált rejt. Mint Khurram Hamid, a Procter & Gamble mobilmarketinggel foglalkozó vezetője elmondta, a nyugati társadalmakkal ellentétben, ahol a mobil egy kiegészítő eszköz, ezekben az országokban a mobil vezető szerepet tölt be, használóik ezen játszanak, ezen hallgatnak zenét, és ezen keresztül jutnak tartalomhoz. A szakember szerint a mobilhasználat harmadik kategóriájába tartozik például Kenya, Dél-Afrika vagy Pakisztán, ahol a mobil nem kevesebb, mint "hős": ez az emberek egyetlen kommunikációs eszköze, az egyetlen kapcsolattartási lehetőségük a külvilággal.

Miközben Afrikában száz lakosból kevesebb, mint négy használja az internetet, és egy százalék alatti a szélessávú internet-penetráció, hiszen akadálymentes áramellátással is csak a kontinens 5 százaléka rendelkezik, a 280 millió telefonelőfizetésnek 85 százaléka mobilos. Az előfizetések számának növekedési üteme az elmúlt öt évben évi majdnem 65 százalékos volt, szinte kétszerese az ázsiai piac növekedésének. "Dél-Afrikában még a lakcímek és az utcanevek is zavarosak, és a mobil az egyetlen eszköz, amin keresztül biztosan elérhetők az emberek. A direktmarketing több mint fele ezen a csatornán zajlik. Az internetezés nagy része is mobilinterneten történik, sokan nem is tudják, hogy most interneteznek. Számos klinika is van, amelyik így tartja a kapcsolatot a betegekkel, mobilon ad időpontot és emlékeztet a vizsgálatokra, és ez különösen fontos az AIDS elterjedtsége miatt" - szemléltette a helyzetet Joanne Scholtz a GroupM Interaction dél-afrikai képviselője. Azt, hogy a mobil óriási szerepet játszhat a fejlődő országok oktatási rendszerében is, az előadók India egyik piacvezető mobiloperátora, az Idea reklámszpotjával szemléltették.

{video|id=459|width=425|height=344}

Magyarországot a konferencián a Magyar Telekom (MT) szakembere, Vámos-Hegyi Attila, és az MT mobilmarketinggel foglalkozó leányvállalatától, az M Factorytől érkező Szabó Ákos képviselte.


Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.
Hasított tavaly a BAHART

Hasított tavaly a BAHART 

Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, 178 ezerrel többen, mint a megelőző évben.
Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing

Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing  

Nem valószínű, hogy ennek ismeretében rekordösszegű prémiumokat osztanak szét a cég vezetői között. És az már most bizonyos, hogy idén jelentős átalakításokra is sor kerül.
Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között

Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között 

Öt évnyi mosolyszünetet követően most kedvező fordulatot vett a két ország közti kapcsolat.
Fenntartható repülőgép-üzemanyag Ferihegyen

Fenntartható repülőgép-üzemanyag Ferihegyen 

Januártól már elérhető a fenntartható repülőgép-üzemanyag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Szegedre szerdáig busszal mehet – szünetel a vonatközlekedés

Szegedre szerdáig busszal mehet – szünetel a vonatközlekedés 

A MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a szegedi forgalomra, írták közleményükben.
A Ryanair nyári menetrendje meglepő változást tartalmaz

A Ryanair nyári menetrendje meglepő változást tartalmaz 

Az ír diszkont légitársaság leállítja járatait két olyan spanyolországi célállomásra, amelyre mintegy 800 ezer utasa váltott jegyet az előző nyári időszakban.
Új tulajdonosnál az évek óta használaton kívüli taszári repülőtér

Új tulajdonosnál az évek óta használaton kívüli taszári repülőtér 

Korábbi vevője már meg is vált a taszári repülőtértől. Azonban, hogy mi lesz a terület további sorsa – az egyelőre nem derült ki.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.