E szerint a vállalatcsoport a december 31-ével végződött pénzügyi évet 26,3 milliárd euró árbevétellel zárta, amely 84 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest. Az eredményhez hozzájárult, hogy a tavalyi utolsó negyedévben rekord mértékű, 7,1 milliárd eurós bevétel keletkezett, az év utolsó időszakában soha ekkora bevétele nem volt az Air France-KLM Csoportnak.
Az adózás előtti eredmény 3,6 milliárd euró nyereséget mutatott, amely négyszerese a 2021-es szintnek. Ezek után a vállalat működése ismét nyereségessé vált, az éves, adózás utáni eredmény a tavalyi 3,2 milliárd eurós veszteség után 744 millió eurós nyereséget mutatott.
A vállalatcsoport tervei szerint idén áprilisra visszafizeti a francia és holland államtól a járvány ideje alatt kapott és még fennmaradó hitel teljes összegét.
Az Air France-KLM Csoport légitársaságai (Air France, KLM, Transavia) 83,3 millió utast szállítottak, a járatok átlagos töltöttsége 84 százalék volt, 25 százalékponttal magasabb az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
Előrejelzésében a vállalat azzal számol, hogy az év egészében a járvány előtti szintre emelkedik a felkínált kapacitás, ugyanakkor a Transavia a 2019-es szinthez képest további 35 százalékkal növeli majd az elérhető ülőhelyek számát.
Benjamin Smith, az Air France-KLM Csoport vezérigazgatója az eredményekkel kapcsolatban azt mondta, a koronavírus omikron variánsának terjedése, az orosz-ukrán háború, az inflációs környezet és a nyári időszakban tapasztalt üzemelési nehézségek ellenére zárták nyereséggel az évet. "Emellett nagy figyelmet fordítottunk a cég átalakítására is, hogy erősebbé, ellenállóbbá tegyük a vállalatot, fenntarthatóbbá tettük a működést, folytatjuk a flottamodernizációt és a fenntartható kerozin vásárlását".