Az utasforgalom növekedésével és a kordában tartott költségszintnek köszönhetően tudtak újra nyereséget termelni a cégek, de a nagyok figyelmeztettek: sok jegyet még önköltségi ár alatt kell kínálniuk, hogy stimulálják a keresletet.
A legnagyobb forgalmat bonyolító Ryanair adatközlése szerint a negyedévet 70 százalékkal több, 1,7 milliárd eurós bevétellel zárta, üzemi szinten 254 millió euró nyereség keletkezett, ugyanakkor az első féléves mérleg még 50 milliós veszteséget mutat. Michael O’Leary vezérigazgató közlése szerint a következő időszakban a marzs helyett a gépek töltöttségét helyezik fókuszba, utóbbi érték 79 százalék volt az időszak végén.
A Wizz Air hasonló folyamatokról adott számot az eredményközlésében. Váradi József vezérigazgató kommentárja szerint a negyedévben elérték a 2019-es kapacitás 98 százalékát, a gépek töltöttsége 84 százalék volt augusztusban. A 80 százalékkal megugró bevételeknek is köszönhetően a negyedévet a magyar hátterű társaság 57 millió eurós üzemi nyereséggel zárta. A cég folytatja a toborzást is. Váradi szerint a következő időszakban versenytársához hasonlóan alacsonyabb árakkal kell majd stimulálni a piacot, a következő negyedévben ezért 200 milliós veszteséggel számol a Wizz Air, és nincs kizárva az azutáni mínuszos teljesítmény sem.
A teljes átalakuláson és jelentős karcsúsításon átesett Norwegiannél a járvány kitörésekor még a teljes megszűnés sem volt kizárt, de sikerült gatyába rázni a céget. Olyannyira, hogy a nyári forgalomnak köszönhetően az adózott eredmény 17 millió eurónak megfelelő norvég korona volt. Fontos azonban, hogy üzemi szinten a társaság még 298 millió eurós veszteséget termelt.
Forrás: Airportal.hu