Az autósok minimális sebességhatárát sem közelíti meg a rollerek teljesítménye, így az ilyen közlekedési eszközt választók szerint a járdánál jóval nagyobb balesetveszélyt rejt az autók között haladni. A gyalogos forgalom között viszont a gyalogosoknál jóval gyorsabban, akár 40 kilométer/óra sebességgel is közlekednek vele. A járművek különösen balesetveszélyesek, ha ittas sofőr vezeti őket.
Hazánkban május elsején indult az első közösségi elektromos rollerszolgáltatás, Koppenhágában pedig január óta elérhető ez el. Azóta 13 cég kért engedélyt, ezek együtt pedig 21000 rollert üzemeltetnének a városban. A helyi közlekedési hatóság őszre ígért döntést arról, hogy hány kaphat engedélyt, és összesen hány roller üzemelhet a városban - ahol egyébként a szabályok tiltják, hogy a rollerezők a járdán vagy gyalogos övezetben közlekedjenek a járművükkel. Ennek ellenére ez mégis rendszeresen megtörténik, amit megelégelve lépett most fel határozottan a rendőrség.
Egyetlen hétvége során 28 embert vettek őrizetbe ittas rollerezés miatt, közülük 24 ellen vádat is emeltek Dánia fővárosában, ahol a hatóságok megelégelték, hogy – elsősorban a turisták, de sokszor helyiek is – ittasan száguldoznak az utcákon. A New York Times idevágó cikke szerint az ittas rollerezők akár 500 eurós bírságot is kaphatnak, a többszörös visszaesők pedig börtönbüntetést kockáztatnak. A koppenhágai rendőrség hétvégi adatai alapján 24 ember ittasan 4 pedig kábítószer hatása alatt rollerezett.
Németországban és Párizsban is letiltották a villanyrollereket a járdáról, New Yorkban és környékén viszont alig néhány hete jött el a Kánaán a kétkerekű, elektromos járművek számára: ott engedélyezett a használatuk a járdán is.
Védőfelszerelés nélkül veszélyes üzem
Mindeközben több tanulmány jelent meg azzal kapcsolatban, hogy megnőtt a fejsérülések száma azóta, hogy a rollerek egyre népszerűbbek, mondjuk ehhez a Rutgers New Jersey Medical School szerint köze lehet annak is, hogy a rolleresek 66 százaléka nem visel sisakot.
Forrás: Index
Forrás: The New York Times