A csúszást súlyos kivitelezési hibák okozzák. A 280 ezer négyzetméteres terminálon a legnagyobb gondok a tűzvédelmi rendszerrel adódtak, a több mint 10 ezer füstérzékelő berendezésből és füstelvezető csövek kilométeres hosszúságú hálózatából álló rendszert újra kell tervezni és át kell építeni, amivel a beszámolók szerint várhatóan nem végeznek a tervezett határidőre, 2013 október végére. A beszámolókat egyelőre nem erősítették meg hivatalosan.
A Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) a volt NDK területén végzett eddigi legnagyobb szabású beruházás. A csaknem 2000 futballpályányi területet elfoglaló repülőtér az észak-európai térség legnagyobb légiközlekedési csomópontja lesz. A repülőteret 4,4 milliárd eurós ráfordítással építő állami társaság várhatóan módosításra szoruló ütemterve szerint a német fővárosban jelenleg működő két nemzetközi repülőtér - Tegel és Schönefeld - 2013. október 26-án fogad és indít utoljára járatokat, egy nappal később pedig az új repülőtéren folytatódik a forgalom.
A repülőteret 2006-ban kezdték építeni, a forgalom megindítását pedig eredetileg 2011-re tervezték. Sorozatos tervezési és kivitelezési problémák miatt az átadás dátumát már háromszor módosították, és a költségek csaknem megduplázódtak az első tervekben szereplő 2,4 milliárd euróhoz képest.
Berlinben a város gyorsan növekvő turisztikai népszerűsége miatt sürgősen szükséges a repülőtéri kapacitás bővítése. A személyforgalom az utóbbi nyolc év alatt megduplázódott, csak tavaly egymillióval nőtt. A két berlini nemzetközi repülőtéren így 2012-ben összesen 25 millió utas fordult meg, ami minden korábbinál nagyobb szám. A repülőterek súlyosan túlterheltek, Tegelen például tavaly 17 milliós utasforgalmat bonyolítottak le, pedig a hetvenes években épült légikikötőt évi 8 millió utas fogadására tervezték.
Forrás: MTI