Az akció, amelyből a Google hétfői közlése szerint tizenöt millió utas profitálhat, november 20-tól január 2-ig tart. A konszern így igyekszik a Chrome kipróbálására ösztönözni a felhasználókat.
A részt vevő légitársaságok - a Delta Air Lines, a Virgin America és az Air Train - a meghatározott időszakban összesen hétszáz repülőgépen kínálnak majd internet-elérhetőséget.
Mindhárom légitársaság gépein működik WiFi-szolgáltatás, amelynek használata általában 5-13 dollárba (1100-2500 forintba) kerül. A légi WiFi-használat elterjedését azonban nemcsak a költségek gátolják, hanem a felhasználókat feltehetően az is visszatartja, hogy a fedélzeten csak bizonyos időszakokban használhatók laptopok és egyéb elektronikus készülékek.
Nem először
A Google már tavaly is indított hasonló akciót a Virgin Americával közösen. A nagyágyú azonban a Delta Air Lines: ez a légitársaság az előzetes becslések szerint tizenegy millió utast szállít majd a karácsonyi szezonban.
A 2008-ban bemutatott Chrome keresővel a Google a Microsoft Internet Explore-jával és a Mozilla Firefoxával igyekszik felvenni a versenyt. A becslések szerint eddig a piac 7-12 százalékát hódította meg. (MTI)