Kátyúznak a ferihegyi kifutópályán is

Megfeszített ütemben folytatódnak a futópálya betonjavítási munkái a Budapest Airport területén. A szakemberek a fel- és leszállásokhoz használt futópályák betonjának felületi hibáit még a tél beállta előtt ki kell, hogy javítsák, mert a fagyok csak további károkat okozhatnának. Ezt nem szabad megvárni, már csak repülésbiztonsági okokból sem. A Budapest Airport csak az elmúlt hat évben nem kevesebb, mint 7,5 milliárd forintot (25 millió eurót) költött a repülőtéri beton és a kapcsolódó műszaki berendezések korszerűsítésére és karbantartására - közölte szerdán a Budapest Airport.

A Budapest Airport szakemberei a kevésbé forgalmas nappali és éjszakai órákat is kihasználják ahhoz, hogy még az erős téli fagyok előtt kijavítsák a futópályák betonjának apró repedéseit, a betonlapok közötti ún. fugákat kicseréljék. Erre elsősorban a repülés biztonságának fenntartása miatt van szükség, hiszen az apró betontörmeléket beszippanthatná egy-egy repülőgép hajtóműve, ami akár súlyos károkat is okozhatna. Éppen emiatt kell a téli fagyok beállta előtt ismét ping-pong asztal simaságúvá változtatni a repülőtéri betont.

Ezekben a napokban a régi, 3 kilométeres hosszúságú 1. futópályán dolgoznak az OAT Kft. szakemberei, akik a Budapest Airport megbízásából javítják ki a beton hibáit. A repülőtéri „kátyúzást” ahol csak lehet, kétkomponensű, szuperkemény felületet adó műgyantával végzik, amely megfelelő időjárás esetén akár 3 óra alatt megköt és a betont ismét használhatják a repülőgépek. Míg a hagyományos beton teljes kötéséhez nem kevesebb, mint 28 napra van szükség, addig a műgyanta használatával rövid idő alatt visszaadható a forgalomnak a betonpálya.

A budapesti repülőtérnek két, egymással párhuzamos, egymástól 1,6 kilométeres távolságban fekvő futópályája van. A régi 3 km, az újabb 3,7 km hosszú. Szerencsére mind a két beton futópálya szerkezete rendkívül szilárd, jó minőségű, így minden jel szerint még legalább tíz évig nem kell rajta nagyobb javítást végezni, alkalmas minden létező polgári és katonai repülőgép fogadására. A repülőtéri szakemberek most elsősorban az ún. „touchdown zone-t”, azaz a pálya két végétől számított kb. 800 méter hosszú leszállósávot javítják ki.

„Ez az a rész, ahol az akár többszáz tonnás repülőgépek kb. 250 km/h sebességgel földet érnek, ez a rész van télen is a legerősebb igénybevételnek kitéve.” hangsúlyozta Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központjának igazgatója.

Kifejtette: „A repülőtér élete egyetlen percre sem állhat le, így nagyon fontos volt a számunkra, hogy még az idei őszön elindítsuk az összesen 750 millió forintos betonjavítási programot és a fagyok beállta előtt elvégezzük a kritikus javításokat. Bevált, a világon sok helyen alkalmazott, igaz, nem túl olcsó technológiát alkalmazunk, amely garantálja, hogy a téli fagyokban sem keletkezhetnek a repülést veszélyeztető repedések a betonban.”

Az 1-es futópálya zárása esetén a 2-es pályán zajló repülőforgalom a megszokottól eltérő módon érinti a közeli Rákoshegy lakosságát. Éppen ezért a javítási munkálatok miatt szükséges pályazárásokról a Budapest Airport a XVII. kerületi média segítségével folyamatosan tájékoztatta az érintett lakosságot, valamint előzetesen személyesen egyeztetett az önkormányzat és a helyi lakosság képviselőivel. A Budapest Airport mindent megtett azért, hogy a munkálatok ütemezésével a lakosság zajterhelése a lehető legkisebb mértékű legyen. Így az 1-es futópályán a hétvégéken és ünnepnapokon nem folyik munkavégzés, valamint munkanapokon is hetente legfeljebb négy, de többnyire csak három alkalommal zárják le a futópályát, általában 8.30 és 19.30 óra között. 


Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.