Kátyúznak a ferihegyi kifutópályán is

Megfeszített ütemben folytatódnak a futópálya betonjavítási munkái a Budapest Airport területén. A szakemberek a fel- és leszállásokhoz használt futópályák betonjának felületi hibáit még a tél beállta előtt ki kell, hogy javítsák, mert a fagyok csak további károkat okozhatnának. Ezt nem szabad megvárni, már csak repülésbiztonsági okokból sem. A Budapest Airport csak az elmúlt hat évben nem kevesebb, mint 7,5 milliárd forintot (25 millió eurót) költött a repülőtéri beton és a kapcsolódó műszaki berendezések korszerűsítésére és karbantartására - közölte szerdán a Budapest Airport.

A Budapest Airport szakemberei a kevésbé forgalmas nappali és éjszakai órákat is kihasználják ahhoz, hogy még az erős téli fagyok előtt kijavítsák a futópályák betonjának apró repedéseit, a betonlapok közötti ún. fugákat kicseréljék. Erre elsősorban a repülés biztonságának fenntartása miatt van szükség, hiszen az apró betontörmeléket beszippanthatná egy-egy repülőgép hajtóműve, ami akár súlyos károkat is okozhatna. Éppen emiatt kell a téli fagyok beállta előtt ismét ping-pong asztal simaságúvá változtatni a repülőtéri betont.

Ezekben a napokban a régi, 3 kilométeres hosszúságú 1. futópályán dolgoznak az OAT Kft. szakemberei, akik a Budapest Airport megbízásából javítják ki a beton hibáit. A repülőtéri „kátyúzást” ahol csak lehet, kétkomponensű, szuperkemény felületet adó műgyantával végzik, amely megfelelő időjárás esetén akár 3 óra alatt megköt és a betont ismét használhatják a repülőgépek. Míg a hagyományos beton teljes kötéséhez nem kevesebb, mint 28 napra van szükség, addig a műgyanta használatával rövid idő alatt visszaadható a forgalomnak a betonpálya.

A budapesti repülőtérnek két, egymással párhuzamos, egymástól 1,6 kilométeres távolságban fekvő futópályája van. A régi 3 km, az újabb 3,7 km hosszú. Szerencsére mind a két beton futópálya szerkezete rendkívül szilárd, jó minőségű, így minden jel szerint még legalább tíz évig nem kell rajta nagyobb javítást végezni, alkalmas minden létező polgári és katonai repülőgép fogadására. A repülőtéri szakemberek most elsősorban az ún. „touchdown zone-t”, azaz a pálya két végétől számított kb. 800 méter hosszú leszállósávot javítják ki.

„Ez az a rész, ahol az akár többszáz tonnás repülőgépek kb. 250 km/h sebességgel földet érnek, ez a rész van télen is a legerősebb igénybevételnek kitéve.” hangsúlyozta Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központjának igazgatója.

Kifejtette: „A repülőtér élete egyetlen percre sem állhat le, így nagyon fontos volt a számunkra, hogy még az idei őszön elindítsuk az összesen 750 millió forintos betonjavítási programot és a fagyok beállta előtt elvégezzük a kritikus javításokat. Bevált, a világon sok helyen alkalmazott, igaz, nem túl olcsó technológiát alkalmazunk, amely garantálja, hogy a téli fagyokban sem keletkezhetnek a repülést veszélyeztető repedések a betonban.”

Az 1-es futópálya zárása esetén a 2-es pályán zajló repülőforgalom a megszokottól eltérő módon érinti a közeli Rákoshegy lakosságát. Éppen ezért a javítási munkálatok miatt szükséges pályazárásokról a Budapest Airport a XVII. kerületi média segítségével folyamatosan tájékoztatta az érintett lakosságot, valamint előzetesen személyesen egyeztetett az önkormányzat és a helyi lakosság képviselőivel. A Budapest Airport mindent megtett azért, hogy a munkálatok ütemezésével a lakosság zajterhelése a lehető legkisebb mértékű legyen. Így az 1-es futópályán a hétvégéken és ünnepnapokon nem folyik munkavégzés, valamint munkanapokon is hetente legfeljebb négy, de többnyire csak három alkalommal zárják le a futópályát, általában 8.30 és 19.30 óra között. 


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.