Fél nap várakozás után törölte a Wizz Air keddi, eredetileg 12:50-kor induló Podgorica–Budapest-járatát, olvasható a Telex tegnap megjelent cikkében.
Ahogy egy olvasójuk beszámolt róla először azt a tájékoztatást kapták, hogy a viharos idő miatt a gép fél órát késik. Ezek után közölték az új indulási időpontot, ami ekkor még 19 óra volt.
A késést azzal magyarázta a légitársaság, hogy a Podgorica–Budapest-járatot időjárási okok miatt törölni kellett, a magyar fővárosból induló járat Tiranában szállt le, mert a podgoricai reptéren nem tudott landolni és állítólag többszöri próbálkozás után sem tudtak átrepülni Podgoricába.
A Wizz Air válaszában így fogalmazott:
„Mivel idő közben a járat személyzetének repülési ideje a végéhez közeledett, a repülőgépnek a szigorú szabályoknak megfelelően vissza kellett térnie Budapestre”
A hírportál információi szerint a budapesti járat utasai 19 órakor kaptak egy 12 eurós, tehát körülbelül 4700 forintos, majd később egy 6000 forintos kupont, amelyekből nagyjából egy-egy péksüteményt tudtak venni az időközben kiürült vendéglátóhelyeken.
Ezt követően valamivel éjfél előtt kiderült, hogy a járatot törölték, a jegyük pedig az öt nap múlva induló járatra érvényes.
Azok az utasok, akik előbb akarnak hazajutni, azt az információt kapták, hogy arról maguknak kell gondoskodni.
A Wizz Air a Telexnek azt írta a járat késéséről és törléséről folyamatosan tájékoztatták az utasokat.
„A járat késéséről, majd törléséről az utasokat a mobilalkalmazáson keresztül és e-mailen is folyamatosan tájékoztattuk. Ezeket az üzeneteket a Wizz Air a foglaláshoz rögzített e-mail címre, illetve mobil telefonszámra küldi, ezért fontos, hogy olyan e-mail cím és telefonszám szerepeljen a kapcsolattartási adatoknál, amelyhez az utas hozzáfér. Sajnos a podgoricai szállodák túlterheltsége miatt az érintett utasokat nem tudtuk a közeli szállodákban elhelyezni, így ők a felmerülő költségeik visszatérítését kérhetik”
Ezzel szemben az érintett utasok aját elmondásuk szerint nem kaptak semmilyen tájékoztatást, és az eredetileg tervezett 12:50-es induláshoz képest csak éjfélkor szembesültek azzal, hogy a szállásról is maguknak kellene gondoskodni - amit a Wizz Air utólag azzal magyarázott, hogy túlterheltek a podgoricai szállodák.
A légitársaság hetente kétszer indít gépet közvetlenül Budapestre: szombatonként és keddenként. A Montenegróban rekedt utasoknak először azt ajánlották fel, hogy hazamehetnek a szombati repülővel, de közben kiderült, hogy az már tele van, így a legközelebbi lehetőség a keddi járat...
A 24. hu-nak nyilatkozó utas szerint végül azt mondta a WizzAir, hogy oldják meg maguknak a hazautazást.