Kedd helyett szombaton (se) jöhetnek haza a Wizz Air utasok

Kedden 12:50-kor kellett volna indulnia annak a járatnak, amelynek utasai éjfélkor szembesültek azzal, hogy nem csak a gépük nem indul el belátható időn belül, de szállásról is maguknak kellene gondoskodni.

Fél nap várakozás után törölte a Wizz Air keddi, eredetileg 12:50-kor induló Podgorica–Budapest-járatát, olvasható a Telex tegnap megjelent cikkében.

Ahogy egy olvasójuk beszámolt róla először azt a tájékoztatást kapták, hogy a viharos idő miatt a gép fél órát késik. Ezek után közölték az új indulási időpontot, ami ekkor még 19 óra volt.

A késést azzal magyarázta a légitársaság, hogy a Podgorica–Budapest-járatot időjárási okok miatt törölni  kellett, a magyar fővárosból induló járat Tiranában szállt le, mert a podgoricai reptéren nem tudott landolni és állítólag többszöri próbálkozás után sem tudtak átrepülni Podgoricába.

 A Wizz Air válaszában így fogalmazott:

„Mivel idő közben a járat személyzetének repülési ideje a végéhez közeledett, a repülőgépnek a szigorú szabályoknak megfelelően vissza kellett térnie Budapestre”

A hírportál információi szerint a budapesti járat utasai 19 órakor kaptak egy 12 eurós, tehát körülbelül 4700 forintos, majd később egy 6000 forintos kupont, amelyekből nagyjából egy-egy péksüteményt tudtak venni az időközben kiürült vendéglátóhelyeken. 


Fotó: depositphotos

Ezt követően valamivel éjfél előtt kiderült, hogy a járatot törölték, a jegyük pedig az öt nap múlva induló járatra érvényes.

Azok az utasok, akik előbb akarnak hazajutni, azt az információt kapták, hogy arról maguknak kell gondoskodni.

A Wizz Air a Telexnek azt írta a járat késéséről és törléséről folyamatosan tájékoztatták az utasokat.

„A járat késéséről, majd törléséről az utasokat a mobilalkalmazáson keresztül és e-mailen is folyamatosan tájékoztattuk. Ezeket az üzeneteket a Wizz Air a foglaláshoz rögzített e-mail címre, illetve mobil telefonszámra küldi, ezért fontos, hogy olyan e-mail cím és telefonszám szerepeljen a kapcsolattartási adatoknál, amelyhez az utas hozzáfér. Sajnos a podgoricai szállodák túlterheltsége miatt az érintett utasokat nem tudtuk a közeli szállodákban elhelyezni, így ők a felmerülő költségeik visszatérítését kérhetik” 

Ezzel szemben az érintett utasok aját elmondásuk szerint nem kaptak semmilyen tájékoztatást, és az eredetileg tervezett 12:50-es induláshoz képest csak éjfélkor szembesültek azzal, hogy a szállásról is maguknak kellene gondoskodni - amit a Wizz Air utólag azzal magyarázott, hogy túlterheltek a podgoricai szállodák.

A légitársaság hetente kétszer indít gépet közvetlenül Budapestre: szombatonként és keddenként. A Montenegróban rekedt utasoknak először azt ajánlották fel, hogy hazamehetnek a szombati repülővel, de közben kiderült, hogy az már tele van, így a legközelebbi lehetőség a keddi járat...

A 24. hu-nak nyilatkozó utas szerint végül azt mondta a WizzAir, hogy oldják meg maguknak a hazautazást.

 


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.