Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

A Wizz Air bejelentette, hogy virtuális asszisztens chatbotja, Amelia ezentúl hangalapú támogatással is képes lesz segíteni az utasokat. Járatkimaradás esetén az utasok mostantól automatikus telefonhívást kapnak valós idejű információkkal. A légitársaság célja a fejlesztéssel, hogy az előre nem látható fennakadások esetén minél hamarabb és minél hatékonyabban tudjon tájékoztatást nyújtani utasai számára.

Az elmúlt hetekben az időjárás és a légiforgalmi irányító vállalatok kapacitáshiánya alapvetően határozták meg az európai légi közlekedést. Így annak ellenére, hogy a légitársaság megfelelően felkészült a szezonra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, sajnos elkerülhetetlenné váltak a késések.

Mindezek ellenére a légitársaság továbbra is mindent megtesz azért, hogy az utasok ebből keletkezett kellemetlenségeit enyhítse.

Annak érdekében, hogy az utazási élményt javítsa és valós idejű tájékoztatást nyújthasson utasainak az esetleges járattörlések, -átütemezések és öt órát meghaladó késések esetén, elérhetővé teszi új, automatizált hangrobotját. Az új hangalapú megoldás mellett a légitársaság utasainak továbbra is lehetőségük lesz írásbeli csevegésre Ameliával az online chatboton keresztül.

 Airbus A321neo
Airbus A321neo
Fotó: Wizz Air

Valós idejű tájékoztatást képes nyújtani

Amelia, a légitársaság hangrobotja az érintett járatok utasait automatikusan felhívja, majd tájékoztatja a járattal kapcsolatos legfontosabb információkról és útmutatást nyújt a további lehetőségekről.

A hívás során az alábbi funkciók állnak az utasok rendelkezésére:

  • Személyre szabott tájékoztatás: Az utasokat a hangrobot a nevük és a járatinformációik alapján szólítja meg, majd három főbb opciót kínál fel számukra: ingyenes átfoglalást a leghamarabb induló járatra, a jegyár 120 százalékos visszatérítését WIZZ-pontokban, vagy a befizetett viteldíj 100 százalékos visszatérítését az eredeti fizetési formában.
  •  
  • Szállástámogatás: A nem helyi lakosoknak tájékoztatást nyújt a környéken található szállásokról.
  •  
  • Kapcsolattartó pontok: Részletesen tájékoztat arról, hogy az utas aktuális repülőtéri tartózkodási helye alapján hol találja meg a legközelebbi illetékest, akitől segítséget kérhet.
  •  
  • Kommunikációs csatornák: Emlékeztet arra, hogy a fontos információk a foglalásnál megadott e-mail címen és SMS-számon érkeznek.
  •  
  • További segítség: Útmutatás a repülőtéri információs pultokhoz vagy a Wizz Air speciális segélyvonalához.

Annak érdekében, hogy a segítségnyújtás valóban sikeres legyen, Amelia az első kapcsolatfelvételt követő 30 percben újból hívást kezdeményez, amely során az utasok jelezhetik, hogy megoldódott-e a felmerülő problémájuk. A hívások fogadása alapvetően ingyenes, de az utas előfizetési csomagjától függően fizetendő roamingdíj előfordulhat.

A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy az utasfelvétel során kiemelten figyeljenek arra, hogy hogy az aktuális és pontos telefonszámot és e-mail címet adják meg a rendszer számára. Ezzel biztosíthatják, hogy bármilyen fennakadás esetén azonnal tájékoztatást kaphassanak.

A hangrobot a magyar piac mellett Ausztriában, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Olaszországban és Romániában érhető el, egyelőre kizárólag angol nyelven. Amelia azonban hamarosan további nyelveken is meg fog szólalni: többek közt arab, bolgár, francia, német, olasz, orosz, román, spanyol, ukrán, és természetesen magyar nyelvet beszélő utasait is támogatni fogja a légitársaság, hogy a repülés újra önfeledt élmény lehessen mindenki számára.


 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.