Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

A Wizz Air bejelentette, hogy virtuális asszisztens chatbotja, Amelia ezentúl hangalapú támogatással is képes lesz segíteni az utasokat. Járatkimaradás esetén az utasok mostantól automatikus telefonhívást kapnak valós idejű információkkal. A légitársaság célja a fejlesztéssel, hogy az előre nem látható fennakadások esetén minél hamarabb és minél hatékonyabban tudjon tájékoztatást nyújtani utasai számára.

Az elmúlt hetekben az időjárás és a légiforgalmi irányító vállalatok kapacitáshiánya alapvetően határozták meg az európai légi közlekedést. Így annak ellenére, hogy a légitársaság megfelelően felkészült a szezonra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, sajnos elkerülhetetlenné váltak a késések.

Mindezek ellenére a légitársaság továbbra is mindent megtesz azért, hogy az utasok ebből keletkezett kellemetlenségeit enyhítse.

Annak érdekében, hogy az utazási élményt javítsa és valós idejű tájékoztatást nyújthasson utasainak az esetleges járattörlések, -átütemezések és öt órát meghaladó késések esetén, elérhetővé teszi új, automatizált hangrobotját. Az új hangalapú megoldás mellett a légitársaság utasainak továbbra is lehetőségük lesz írásbeli csevegésre Ameliával az online chatboton keresztül.

 Airbus A321neo
Airbus A321neo
Fotó: Wizz Air

Valós idejű tájékoztatást képes nyújtani

Amelia, a légitársaság hangrobotja az érintett járatok utasait automatikusan felhívja, majd tájékoztatja a járattal kapcsolatos legfontosabb információkról és útmutatást nyújt a további lehetőségekről.

A hívás során az alábbi funkciók állnak az utasok rendelkezésére:

  • Személyre szabott tájékoztatás: Az utasokat a hangrobot a nevük és a járatinformációik alapján szólítja meg, majd három főbb opciót kínál fel számukra: ingyenes átfoglalást a leghamarabb induló járatra, a jegyár 120 százalékos visszatérítését WIZZ-pontokban, vagy a befizetett viteldíj 100 százalékos visszatérítését az eredeti fizetési formában.
  •  
  • Szállástámogatás: A nem helyi lakosoknak tájékoztatást nyújt a környéken található szállásokról.
  •  
  • Kapcsolattartó pontok: Részletesen tájékoztat arról, hogy az utas aktuális repülőtéri tartózkodási helye alapján hol találja meg a legközelebbi illetékest, akitől segítséget kérhet.
  •  
  • Kommunikációs csatornák: Emlékeztet arra, hogy a fontos információk a foglalásnál megadott e-mail címen és SMS-számon érkeznek.
  •  
  • További segítség: Útmutatás a repülőtéri információs pultokhoz vagy a Wizz Air speciális segélyvonalához.

Annak érdekében, hogy a segítségnyújtás valóban sikeres legyen, Amelia az első kapcsolatfelvételt követő 30 percben újból hívást kezdeményez, amely során az utasok jelezhetik, hogy megoldódott-e a felmerülő problémájuk. A hívások fogadása alapvetően ingyenes, de az utas előfizetési csomagjától függően fizetendő roamingdíj előfordulhat.

A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy az utasfelvétel során kiemelten figyeljenek arra, hogy hogy az aktuális és pontos telefonszámot és e-mail címet adják meg a rendszer számára. Ezzel biztosíthatják, hogy bármilyen fennakadás esetén azonnal tájékoztatást kaphassanak.

A hangrobot a magyar piac mellett Ausztriában, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Olaszországban és Romániában érhető el, egyelőre kizárólag angol nyelven. Amelia azonban hamarosan további nyelveken is meg fog szólalni: többek közt arab, bolgár, francia, német, olasz, orosz, román, spanyol, ukrán, és természetesen magyar nyelvet beszélő utasait is támogatni fogja a légitársaság, hogy a repülés újra önfeledt élmény lehessen mindenki számára.


Indul a Balatonnál a hajózási szezon

Indul a Balatonnál a hajózási szezon 

Elindult a személyhajózási szezon a Balatonon.
Szezonális repülőjárat Tel-Aviv és a Balaton között

Szezonális repülőjárat Tel-Aviv és a Balaton között  

Június 2. és szeptember 29. között heti két alkalommal közlekedik az Arkia Israeli Airlines Sármellékre.
Ezt nyújtják a légiutas-kísérőknek Dubajban

Ezt nyújtják a légiutas-kísérőknek Dubajban 

Már több mint 200 magyar légiutas-kísérő dolgozik a világ legnagyobb nemzetközi légitársaságánál.
Március 29-én különleges élményben lesz része a budapesti reptéren

Március 29-én különleges élményben lesz része a budapesti reptéren 

Aznap rangos zongoraművészek és fiatal tehetségek játszanak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kihelyezett zongorákon.
Scotland Yard-jelentés a Heathrow forgalmát megbénító áramkimaradásról

Scotland Yard-jelentés a Heathrow forgalmát megbénító áramkimaradásról 

Nincs arra utaló jel, hogy bűncselekmény okozta volna a Heathrow repülőteret megbénító tüzet.
Sztrájk miatt leállnak a görögországi kompok

Sztrájk miatt leállnak a görögországi kompok  

A sztrájk egész Görögországra kiterjed, és minden hajókategóriát érint.
Új célállomások a Wizz Air kínálatában

Új célállomások a Wizz Air kínálatában 

Bilbaó, Wrocław, Gdansk és Vilnius júliustól közvetlen légihíddal elérhető Budapesttől.
Boeing 777-es repülőgépek újabb nyolc útvonalon

Boeing 777-es repülőgépek újabb nyolc útvonalon 

A programnak köszönhetően a légitársaság 2025 szeptemberéig 44 célállomásra terjeszti ki a megújult Boeing 777 és Airbus A380 típusú repülőgépek bevezetését.
Járattörlések a brüsszeli repülőtéren

Járattörlések a brüsszeli repülőtéren 

A sztrájk a szövetségi kormány által előterjesztett, nyugdíjreformra vonatkozó intézkedések ellen irányul.
Áprilistól felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional

Áprilistól felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional 

Áprilistól átmenetileg felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional légitársaság – közölte hétfőn a magyar légitársaság.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.