Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

A Wizz Air bejelentette, hogy virtuális asszisztens chatbotja, Amelia ezentúl hangalapú támogatással is képes lesz segíteni az utasokat. Járatkimaradás esetén az utasok mostantól automatikus telefonhívást kapnak valós idejű információkkal. A légitársaság célja a fejlesztéssel, hogy az előre nem látható fennakadások esetén minél hamarabb és minél hatékonyabban tudjon tájékoztatást nyújtani utasai számára.

Az elmúlt hetekben az időjárás és a légiforgalmi irányító vállalatok kapacitáshiánya alapvetően határozták meg az európai légi közlekedést. Így annak ellenére, hogy a légitársaság megfelelően felkészült a szezonra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, sajnos elkerülhetetlenné váltak a késések.

Mindezek ellenére a légitársaság továbbra is mindent megtesz azért, hogy az utasok ebből keletkezett kellemetlenségeit enyhítse.

Annak érdekében, hogy az utazási élményt javítsa és valós idejű tájékoztatást nyújthasson utasainak az esetleges járattörlések, -átütemezések és öt órát meghaladó késések esetén, elérhetővé teszi új, automatizált hangrobotját. Az új hangalapú megoldás mellett a légitársaság utasainak továbbra is lehetőségük lesz írásbeli csevegésre Ameliával az online chatboton keresztül.

 Airbus A321neo
Airbus A321neo
Fotó: Wizz Air

Valós idejű tájékoztatást képes nyújtani

Amelia, a légitársaság hangrobotja az érintett járatok utasait automatikusan felhívja, majd tájékoztatja a járattal kapcsolatos legfontosabb információkról és útmutatást nyújt a további lehetőségekről.

A hívás során az alábbi funkciók állnak az utasok rendelkezésére:

  • Személyre szabott tájékoztatás: Az utasokat a hangrobot a nevük és a járatinformációik alapján szólítja meg, majd három főbb opciót kínál fel számukra: ingyenes átfoglalást a leghamarabb induló járatra, a jegyár 120 százalékos visszatérítését WIZZ-pontokban, vagy a befizetett viteldíj 100 százalékos visszatérítését az eredeti fizetési formában.
  •  
  • Szállástámogatás: A nem helyi lakosoknak tájékoztatást nyújt a környéken található szállásokról.
  •  
  • Kapcsolattartó pontok: Részletesen tájékoztat arról, hogy az utas aktuális repülőtéri tartózkodási helye alapján hol találja meg a legközelebbi illetékest, akitől segítséget kérhet.
  •  
  • Kommunikációs csatornák: Emlékeztet arra, hogy a fontos információk a foglalásnál megadott e-mail címen és SMS-számon érkeznek.
  •  
  • További segítség: Útmutatás a repülőtéri információs pultokhoz vagy a Wizz Air speciális segélyvonalához.

Annak érdekében, hogy a segítségnyújtás valóban sikeres legyen, Amelia az első kapcsolatfelvételt követő 30 percben újból hívást kezdeményez, amely során az utasok jelezhetik, hogy megoldódott-e a felmerülő problémájuk. A hívások fogadása alapvetően ingyenes, de az utas előfizetési csomagjától függően fizetendő roamingdíj előfordulhat.

A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy az utasfelvétel során kiemelten figyeljenek arra, hogy hogy az aktuális és pontos telefonszámot és e-mail címet adják meg a rendszer számára. Ezzel biztosíthatják, hogy bármilyen fennakadás esetén azonnal tájékoztatást kaphassanak.

A hangrobot a magyar piac mellett Ausztriában, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Olaszországban és Romániában érhető el, egyelőre kizárólag angol nyelven. Amelia azonban hamarosan további nyelveken is meg fog szólalni: többek közt arab, bolgár, francia, német, olasz, orosz, román, spanyol, ukrán, és természetesen magyar nyelvet beszélő utasait is támogatni fogja a légitársaság, hogy a repülés újra önfeledt élmény lehessen mindenki számára.


Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány

Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány 

Az ultrafapados légitársaság utasainak számát a jelenlegi évi 200 millióról 2034-re 300 millióra szeretné növelni, de ehhez szüksége lenne repülőgépekre.
Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság

Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság 

A légitársaság célja, hogy az új eszközök használatával 54 százalékkal növelje pilótaképzési kapacitását.
Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba

Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba 

Sőt, jövő év elején sem visz utasokat Izraelbe az ultrafapados légitársaság.
Durva büntetést kapott a Lufthansa

Durva büntetést kapott a Lufthansa  

Nem véletlenül.
A Boeing jelentős számú elbocsájtással törné meg a sztrájkot?

A Boeing jelentős számú elbocsájtással törné meg a sztrájkot? 

A jelentős létszámleépítésre „a pénzügyi realitásokhoz való igazodás miatt" van szükség.
Viharos gyorsasággal csődöt jelenthet ez a floridai fapados légitársaság

Viharos gyorsasággal csődöt jelenthet ez a floridai fapados légitársaság 

Csődközeli helyzetbe került az egyik jelentős amerikai fapados, a Spirit Airlines.
Vasárnap lezárások a SPAR Maraton miatt

Vasárnap lezárások a SPAR Maraton miatt 

Harmincezer futó és városi túrázó, köztük több mint 6300 külföldi ünnepli a mozgást.
A Kúria döntött a turistabuszok felhajtásáról a Várba

A Kúria döntött a turistabuszok felhajtásáról a Várba 

Megsemmisítette a Kúria a Budavári Önkormányzat buszbehajtást korlátozó döntéseit.
Virtuális valóság-túráktól a jeltolmács robotokig: fejlesztések a légitársaságnál

Virtuális valóság-túráktól a jeltolmács robotokig: fejlesztések a légitársaságnál 

A legújabb fejlesztések a fogyatékkal élőket segítik.
Uniós fellépést sürget a holland királyi légitársaság

Uniós fellépést sürget a holland királyi légitársaság 

A kínai légitársaságok versenyelőnye miatt.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.