A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Turizmus Trend és a Kreatív által szervezett konferencián Probáld Ákos, a Központi Statisztikai Hivatal Szolgáltatásstatisztikai Főosztályának vezetője a hazai lakosság utazási szokásairól beszélt. A főosztályvezető elmondta, honfitársaink utazási aktivitása európai összehasonlításban közepes. A lakosság itthon és külföldön hasonló nagyságrendben költ turisztikai fogyasztásra. A magyarok értékrendjében a belföldi utazás a negyedik, a külföldi utazás pedig csupán a hetedik helyet foglalja el. Pénzes Anna, a MediaSpirit Consulting ügyvezetőjének prezentációjából kiderült, hogy az utazási irodák egyáltalán nem hirdetnek mozikban, a sajtóban annál inkább, és hogy a sikeres marketing nem a médiabüdzsé méretén múlik. A konferencián több neves utazási vállalkozás képviselői mutatták be, ők hogyan építik márkájukat: Csákány Csaba ügyvezető jóvoltából a TUI Magyarország, Hajdú Attila ügyvezetőtől az STA Travel, Termes Nóra marketingosztály-vezetőtől az IBUSZ és Szabó Gál Andrástól, a Budapest– Bamako rali ötletgazdájától és főszervezőjétől a rali brandingjéről hallhattak a résztvevők. Pichovszky Domonkos, a Createam kreatív igazgatója külföldi példákon keresztül mutatta be, hogy egy-egy figyelemfelkeltő ötlettel ellensúlyozni lehet a marketingkeret hiányosságait. Damjanovich Nebojsa online-marketing- tanácsadó az egyre fontosabb keresőmarketingről beszélt. Előadásából kiderült, a hazai lakosság leginkább levelezésre és keresésre használja az internetet, és a magyarok 82 százaléka rendszeresen használja a Google-t. Míg a keresési találatok első oldalát 70 százalékuk nézi át, a második oldalra már csak 20 százalék kattint. A nap folyamán két kerekasztalbeszélgetésen is véleményt cseréltek és elmondták tapasztalataikat a turisztikai és PR-szakemberek. Fontos a tervezés, érdemes előzetes forgatókönyvekkel készülni a lehetséges válsághelyzetekre, hangsúlyt kell fektetni a monitoringra, és lényeges, hogy az utazási iroda azonnal adjon tájékoztatást weboldalán, hangzott el a válságkommunikációról szóló kerekasztal- beszélgetésen. Az utazási szakújságírók és -bloggerek pedig azt boncolgatták, lehet-e őszintén írni az utazási tapasztalatokról. A nagy sikerre való tekintettel a konferenciasorozat, immár Turizmus Akadémia címmel, várhatóan őszszel folytatódik.
Készpénzre váltható ötletek
Hatékony médiatervezésről, ügyes márkaépítésről, kreatív BTL eszközökről és megszívlelendő keresőmarketingtrükkökről is hallhattak a május 22-én kiadónk által első ízben megrendezett, és nagy sikert arató turizmuskommunikáció konferencia résztvevői.
Október első napján kihívás lehet egy brüsszeli utazás
Legalábbis légi úton, mert sztrájkot hirdet aznapra a Brussels Airlines belga légitársaság.
Ünnepel az ibis, indul a világméretű marketingkampány
A világ legismertebb economy szállodamárkája elindította új globális kampányát.
A dunai árvíz miatt elhalasztják a budapesti autómentes hétvégét
A dunai árvíz miatt a tervezettnél két héttel később, október 5-én és 6-án rendezi meg az autómentes hétvégét a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Járattörlések, elveszett poggyászok, információhiány
Leginkább ezek aggasztják a fiatal magyar utazókat egy friss felmérés szerint.
Jégdarabbal ütközött egy tengerjáró hajó
Mivel több utas lefilmezte, a közösségi médiában több helyen is meg lehet nézni a pillanatot, amikor a hajó összeütközött a nagy jégdarabbal.
NGM-jelentés a reptér forgalmáról
Jelentősen nőtt az eddigi számok alapján ebben az évben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér teljesítménye.
Ünnepel a Holland Királyi Légitársaság
Kilencvenöt évvel ezelőtt nyílt meg a KLM járata Amszterdam és Budapest között.
Hétfőn nincs vasúti közlekedés Ausztria és Magyarország között
Hétfőn nem indulnak Ausztriába vonatok Magyarországról, az osztrák vasúttársaság (ÖBB) tájékoztatása szerint.
Újjászületik a Szent Jupát - frissitítve!
A legendás hajóval kerülte meg a Földet Fa Nándor és Gál József.
Turkish-járatnyitás Sydney-be
A török légitársaság új járat indítását jelentette be Ausztrália legnagyobb városába.
Interjú
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén
A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.