Készpénzre váltható ötletek

Hatékony médiatervezésről, ügyes márkaépítésről, kreatív BTL eszközökről és megszívlelendő keresőmarketingtrükkökről is hallhattak a május 22-én kiadónk által első ízben megrendezett, és nagy sikert arató turizmuskommunikáció konferencia résztvevői.

A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Turizmus Trend és a Kreatív által szervezett konferencián Probáld Ákos, a Központi Statisztikai Hivatal Szolgáltatásstatisztikai Főosztályának vezetője a hazai lakosság utazási szokásairól beszélt. A főosztályvezető elmondta, honfitársaink utazási aktivitása európai összehasonlításban közepes. A lakosság itthon és külföldön hasonló nagyságrendben költ turisztikai fogyasztásra. A magyarok értékrendjében a belföldi utazás a negyedik, a külföldi utazás pedig csupán a hetedik helyet foglalja el. Pénzes Anna, a MediaSpirit Consulting ügyvezetőjének prezentációjából kiderült, hogy az utazási irodák egyáltalán nem hirdetnek mozikban, a sajtóban annál inkább, és hogy a sikeres marketing nem a médiabüdzsé méretén múlik. A konferencián több neves utazási vállalkozás képviselői mutatták be, ők hogyan építik márkájukat: Csákány Csaba ügyvezető jóvoltából a TUI Magyarország, Hajdú Attila ügyvezetőtől az STA Travel, Termes Nóra marketingosztály-vezetőtől az IBUSZ és Szabó Gál Andrástól, a Budapest– Bamako rali ötletgazdájától és főszervezőjétől a rali brandingjéről hallhattak a résztvevők. Pichovszky Domonkos, a Createam kreatív igazgatója külföldi példákon keresztül mutatta be, hogy egy-egy figyelemfelkeltő ötlettel ellensúlyozni lehet a marketingkeret hiányosságait. Damjanovich Nebojsa online-marketing- tanácsadó az egyre fontosabb keresőmarketingről beszélt. Előadásából kiderült, a hazai lakosság leginkább levelezésre és keresésre használja az internetet, és a magyarok 82 százaléka rendszeresen használja a Google-t. Míg a keresési találatok első oldalát 70 százalékuk nézi át, a második oldalra már csak 20 százalék kattint. A nap folyamán két kerekasztalbeszélgetésen is véleményt cseréltek és elmondták tapasztalataikat a turisztikai és PR-szakemberek. Fontos a tervezés, érdemes előzetes forgatókönyvekkel készülni a lehetséges válsághelyzetekre, hangsúlyt kell fektetni a monitoringra, és lényeges, hogy az utazási iroda azonnal adjon tájékoztatást weboldalán, hangzott el a válságkommunikációról szóló kerekasztal- beszélgetésen. Az utazási szakújságírók és -bloggerek pedig azt boncolgatták, lehet-e őszintén írni az utazási tapasztalatokról. A nagy sikerre való tekintettel a konferenciasorozat, immár Turizmus Akadémia címmel, várhatóan őszszel folytatódik.

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.