A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Turizmus Trend és a Kreatív által szervezett konferencián Probáld Ákos, a Központi Statisztikai Hivatal Szolgáltatásstatisztikai Főosztályának vezetője a hazai lakosság utazási szokásairól beszélt. A főosztályvezető elmondta, honfitársaink utazási aktivitása európai összehasonlításban közepes. A lakosság itthon és külföldön hasonló nagyságrendben költ turisztikai fogyasztásra. A magyarok értékrendjében a belföldi utazás a negyedik, a külföldi utazás pedig csupán a hetedik helyet foglalja el. Pénzes Anna, a MediaSpirit Consulting ügyvezetőjének prezentációjából kiderült, hogy az utazási irodák egyáltalán nem hirdetnek mozikban, a sajtóban annál inkább, és hogy a sikeres marketing nem a médiabüdzsé méretén múlik. A konferencián több neves utazási vállalkozás képviselői mutatták be, ők hogyan építik márkájukat: Csákány Csaba ügyvezető jóvoltából a TUI Magyarország, Hajdú Attila ügyvezetőtől az STA Travel, Termes Nóra marketingosztály-vezetőtől az IBUSZ és Szabó Gál Andrástól, a Budapest– Bamako rali ötletgazdájától és főszervezőjétől a rali brandingjéről hallhattak a résztvevők. Pichovszky Domonkos, a Createam kreatív igazgatója külföldi példákon keresztül mutatta be, hogy egy-egy figyelemfelkeltő ötlettel ellensúlyozni lehet a marketingkeret hiányosságait. Damjanovich Nebojsa online-marketing- tanácsadó az egyre fontosabb keresőmarketingről beszélt. Előadásából kiderült, a hazai lakosság leginkább levelezésre és keresésre használja az internetet, és a magyarok 82 százaléka rendszeresen használja a Google-t. Míg a keresési találatok első oldalát 70 százalékuk nézi át, a második oldalra már csak 20 százalék kattint. A nap folyamán két kerekasztalbeszélgetésen is véleményt cseréltek és elmondták tapasztalataikat a turisztikai és PR-szakemberek. Fontos a tervezés, érdemes előzetes forgatókönyvekkel készülni a lehetséges válsághelyzetekre, hangsúlyt kell fektetni a monitoringra, és lényeges, hogy az utazási iroda azonnal adjon tájékoztatást weboldalán, hangzott el a válságkommunikációról szóló kerekasztal- beszélgetésen. Az utazási szakújságírók és -bloggerek pedig azt boncolgatták, lehet-e őszintén írni az utazási tapasztalatokról. A nagy sikerre való tekintettel a konferenciasorozat, immár Turizmus Akadémia címmel, várhatóan őszszel folytatódik.
Készpénzre váltható ötletek
Hatékony médiatervezésről, ügyes márkaépítésről, kreatív BTL eszközökről és megszívlelendő keresőmarketingtrükkökről is hallhattak a május 22-én kiadónk által első ízben megrendezett, és nagy sikert arató turizmuskommunikáció konferencia résztvevői.
A török légitársaság újraindítja járatait Damaszkuszba
Korábban a bizonytalan politikai helyzet miatt hosszú évekre felfüggesztették a légi összeköttetést – most újraindítják járataikat Szíria felé.
Újraindítja tel-avivi járatait az Air France és diszkont légitársasága, a Transavia France
Az előzetes elképzelések szerint január 25-én újraindítja tel-avivi járatait az Air France, a Transavia France január 28-tól repülhet ismét a közel-keleti térségbe.
Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között
Közvetlen járatpár indul júniusban Budapest és Kuvaitváros között.
2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál
A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren
Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.