Készpénzre váltható ötletek

Hatékony médiatervezésről, ügyes márkaépítésről, kreatív BTL eszközökről és megszívlelendő keresőmarketingtrükkökről is hallhattak a május 22-én kiadónk által első ízben megrendezett, és nagy sikert arató turizmuskommunikáció konferencia résztvevői.

A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Turizmus Trend és a Kreatív által szervezett konferencián Probáld Ákos, a Központi Statisztikai Hivatal Szolgáltatásstatisztikai Főosztályának vezetője a hazai lakosság utazási szokásairól beszélt. A főosztályvezető elmondta, honfitársaink utazási aktivitása európai összehasonlításban közepes. A lakosság itthon és külföldön hasonló nagyságrendben költ turisztikai fogyasztásra. A magyarok értékrendjében a belföldi utazás a negyedik, a külföldi utazás pedig csupán a hetedik helyet foglalja el. Pénzes Anna, a MediaSpirit Consulting ügyvezetőjének prezentációjából kiderült, hogy az utazási irodák egyáltalán nem hirdetnek mozikban, a sajtóban annál inkább, és hogy a sikeres marketing nem a médiabüdzsé méretén múlik. A konferencián több neves utazási vállalkozás képviselői mutatták be, ők hogyan építik márkájukat: Csákány Csaba ügyvezető jóvoltából a TUI Magyarország, Hajdú Attila ügyvezetőtől az STA Travel, Termes Nóra marketingosztály-vezetőtől az IBUSZ és Szabó Gál Andrástól, a Budapest– Bamako rali ötletgazdájától és főszervezőjétől a rali brandingjéről hallhattak a résztvevők. Pichovszky Domonkos, a Createam kreatív igazgatója külföldi példákon keresztül mutatta be, hogy egy-egy figyelemfelkeltő ötlettel ellensúlyozni lehet a marketingkeret hiányosságait. Damjanovich Nebojsa online-marketing- tanácsadó az egyre fontosabb keresőmarketingről beszélt. Előadásából kiderült, a hazai lakosság leginkább levelezésre és keresésre használja az internetet, és a magyarok 82 százaléka rendszeresen használja a Google-t. Míg a keresési találatok első oldalát 70 százalékuk nézi át, a második oldalra már csak 20 százalék kattint. A nap folyamán két kerekasztalbeszélgetésen is véleményt cseréltek és elmondták tapasztalataikat a turisztikai és PR-szakemberek. Fontos a tervezés, érdemes előzetes forgatókönyvekkel készülni a lehetséges válsághelyzetekre, hangsúlyt kell fektetni a monitoringra, és lényeges, hogy az utazási iroda azonnal adjon tájékoztatást weboldalán, hangzott el a válságkommunikációról szóló kerekasztal- beszélgetésen. Az utazási szakújságírók és -bloggerek pedig azt boncolgatták, lehet-e őszintén írni az utazási tapasztalatokról. A nagy sikerre való tekintettel a konferenciasorozat, immár Turizmus Akadémia címmel, várhatóan őszszel folytatódik.

A török légitársaság újraindítja járatait Damaszkuszba

A török légitársaság újraindítja járatait Damaszkuszba 

Korábban a bizonytalan politikai helyzet miatt hosszú évekre felfüggesztették a légi összeköttetést – most újraindítják járataikat Szíria felé.
Újraindítja tel-avivi járatait az Air France és diszkont légitársasága, a Transavia France

Újraindítja tel-avivi járatait az Air France és diszkont légitársasága, a Transavia France  

Az előzetes elképzelések szerint január 25-én újraindítja tel-avivi járatait az Air France, a Transavia France január 28-tól repülhet ismét a közel-keleti térségbe.
Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között

Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között 

Közvetlen járatpár indul júniusban Budapest és Kuvaitváros között.
2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál

2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál 

A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren

Gigaméretű napelempark a római reptéren 

Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.