A Közgyűlés napirendjén személyi kérdések (döntés igazgatósági és felügyelőbizottsági tagok visszahívásáról és megválasztásáról), illetve a légitársaság tőkehelyzetének rendezése szerepel, melynek lehetséges módja az alaptőke leszállítása, majd az alaptőke felemelése és a légitársaság alapszabályának ennek megfelelő módosítása.
A Malév üdvözli a magyar-orosz gazdasági együttműködési kormányközi bizottság társelnöki találkozóját követő bejelentést, miszerint a Malév közvetett tulajdonosa az orosz állami Vnyesekonombank lesz, az üzemeltetés pedig az Aeroflottal partnerségben történik, mely a Malév számára – tőkeerős tulajdonosi háttérrel – hosszú távon pénzügyi stabilitást jelent, és melynek révén a Malév továbbra is a térség megbízható fuvarozójaként fogja szolgálni az utasokat. A légitársaság ugyanakkor hangsúlyozni kívánja, hogy a közvetett tulajdonosváltás révén a légitársaság tulajdonosi struktúrája nem módosul, változás a Malév 99,95 százalékos főtulajdonosában, az AirBridge Zrt-n belül történik.
A közvetett tulajdonosi váltás a Malév magyar nemzeti légitársasági és európai uniós közösségi légifuvarozói státuszát nem érinti, mint ahogy nem érinti a Malév oneworld tagságát sem. A Malév két éve csatlakozott a szövetséghez, amely tagjainak megengedi a szövetségen kívüli légitársaságokkal való együttműködést. Ennek megfelelően a Malév eredményes kereskedelmi partnerségben dolgozott és dolgozik ma is számos nem a oneworldhöz, hanem másik légiszövetséghez tartozó légifuvarozóval.