A fapadosok által használt Oslo Rygge repülőtér vezetése a bezárást sem látja kizártnak, amennyiben az ide üzemelő légitársaságok beváltják fenyegetésüket. A legnagyobb ügyfélnek számító Ryanair Rygge-i bázisán állomásoztatott 4 gépe visszavonását, valamint az útvonalak számának csökkentését helyezte kilátásba. Ha ezt meglépi, az idén 1,5 milliós forgalmat bonyolító légikikötő utasszáma harmadára, bevétele 140 millió norvég koránával csökkenhet.
A helyzet komolyságát bizonyítja, hogy a Ryanair kereskedelmi igazgatója, David O'Brian illetve skandináviai értékesítési vezetője, Hans Jørgen Elnæs találkozót kezdeményeztek Siv Jensen pénzügyminiszterrel.
Rygge mellett több norvégiai repülőtér is aggódik jövője miatt. A Wizz Air válaszként csökkentheti Oslo Torp-ra üzemelő járatai számát. A norvég belföldi légitársaság, Wideroe, szintén csökkentené frekvenciáit több útvonalon. A SAS és Norwegian sem ülne tétlenül; észak-norvégiai útvonalakon ritkítana.
Az intézkedéstől évi 2 milliárd koronás bevételt várnak a költségvetésbe. A légitársaságok röhögnek a markukba: az adó hatására nem csökken a környezeti terhelés, mert a Norvégiában felszabaduló kapacitásokat máshol vetik be.