Az OAG globális utazási adatszolgáltató legfrissebb adatai szerint 2024-ben a legforgalmasabb Hongkong és Tajpej útvonala a maga mintegy 6,8 millió ülőhelyével
Az útvonal utoljára 2019-ben állt az élen, most azonban visszaszerezte vezető pozícióját, miután az elmúlt évben 48 százalékkal nőtt a kapacitás. Mindamellett a növekedés ellenére továbbra is 15 százalékkal a pandémia előtti szint alatt van. A második helyen Kairó – Jeddah útvonal található, 5,5 millió hellyel, ami 14 százalékkal több 2023-hoz képest és 62 százalékkal több, mint 2019-ben.
A Szöul Incheon (ICN) – Tokyo Narita (NRT) útvonal áll a harmadik helyen a maga 5,4 millió ülőhelyével, ami 30 százalékos növekedést mutat 2023-hoz és 68 százalékos növekedést a 2019-es adatokhoz képest.
A Kuala Lumpur (KUL) és Singapore Changi (SIN) közötti útvonal, amely 2023-ban a legforgalmasabb útvonal volt, most a negyedik helyen áll 5,4 millió ülőhellyel, ami ugyan tíz százalékkal több, mint tavaly, ellenben 3 százalékkal kevesebb a 2019-es szinthez képest.
Mint írják, „2024-ben a 10 legforgalmasabb nemzetközi útvonal közül hét Ázsiában található, ami a régió folyamatos növekedését mutatja.”
A legforgalmasabb nemzetközi légitársaságok útvonalai 2024-ben – régiónként és férőhely-kapacitás szerint rangsorolva:
AFRIKA: Kairó és Jeddah között: 5 469 274 ülőhely
ÁZSIA: Hong Kong és Tajpej között: 6 781 577 ülőhely
EURÓPA: New York JFK és London Heathrow között: 4 011 23
LATIN AMERIKA: Orlando és San Juan között: 2 309 653 ülőhely
KÖZEL-KELET: Kairó és Jeddah között: 5 469 274 ülőhely
ÉSZAK-AMERIKA New York JFK és London Heathrow között: 4 011 235 ülőhely.