Az oltási programok előrehaladtával és a nyár közeledtével már látszanak a turizmus feléledésének első jelei. A légitársaságok elkezdtek felkészülni a várhatóan hirtelen megnövekedő utasforgalomra, adja hírül az euronews.com portál.
Szakértők szerint a legújabb gépeknél azért van szükség megkülönböztetett odafigyelésre, mert nincs szerviztörténetük. Kevés az információ az állapotukról.
A Brussels Airlines technikai csoportvezetője, Simon Michaux arról számol be, hogy miután behozzák a gépeket a hangárba, rengeteg vizsgálatot és tesztet végeznek el. Még a legkisebb rendszereket és legparányibb alkatrészeket is leellenőrzik a vaskos kézikönyvekben leírtaknak megfelelően.
Idén áprilisban 62 százalékkal esett vissza a járatszám a 2019-es adatokhoz képest, ami tulajdonképpen javulás, mert tavaly ilyenkor ugyanez a szám 100 százalék volt. Nem csak a gépeknél, de a pilótáknál is rendkívüli odafigyelést és felkészülést igényel a visszatérés ilyen hosszú kihagyás után.
A légitársaságok nemzetközi szervezetének (IATA) adatai szerint az első és a második hullám között, pedig ott sokkal rövidebb volt a kihagyás, jelentősen megugrottak az úgynevezett „nem stabil megközelítések”, ilyenek voltak, amikor a gyakorlatból kiesett pilóták elvétették a leszállást.
„Normál időkben a pilóták képzése során és még utána is folyamatosan ellenőrizzük az állapotukat, hogy megfelelnek-e a követelményeknek. - teszi hozzá a belga légtársaság oktatási vezetőhelyettese, Jeremy Rooms. Csak olyan pilótát engedünk felszállni, akiről 100 százalékosan megállapítottuk, hogy biztonságosan el tudja végezni a feladatát. A biztonság a cégünknél a mindenek feletti prioritás".
Szakértők arra figyelmeztetnek, hogy egészen különleges bánásmódot igényelnek a rendkívül hosszú időre leállított gépek és pilóták is mielőtt újra levegőbe emelkednének a pandémia elmúltával.
Forrás: Euronews