Kihívásokkal teli pénzügyi évet zárt az Emirates

Közzétette 2016-17-es pénzügyi jelentését az Emirates.

Az Emirates Csoport 2,5 milliárd dirham (670 millió dollár) profittal zárta a 2017. március 31-én zárult pénzügyi évet, ami 70 százalékos csökkenés a tavalyi rekord összegű profithoz képest. A Csoport árbevétele elérte a 94,7 milliárd dirhamot (25,8 milliárd dollár), amely 2 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest. A pénzforgalmi egyenleg 19 százalékkal 19,1 milliárd dirhamra (5,2 milliárd dollár) csökkent, melynek oka egyrészt két, lejárt kötvényhez kapcsolódó kifizetés, másrészt a cégcsoport folytatta a befektetéseit a repülőgép-flottába, valamint az ahhoz kapcsolódó eszközökbe.

Tekintettel a jelenlegi üzleti környezetre, valamint az Emirates Csoport jövőbeni befektetési terveinek támogatása érdekében a Csoport nem fizet osztalékot a Dubaji Befektetési Társaságnak.

„Annak ellenére, hogy a 2016-17-es pénzügyi év történetének egyik legtöbb kihívással teli időszaka volt, az Emirates és a dnata képes volt növekedni és nyereséget felmutatni" – mondta el Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója. „Az elmúlt években rengeteget tettünk üzleti kapacitásunk bővítéséért és a márkahírnév növeléséért. Ennek előnyét most, egy olyan bizonytalan üzleti környezetben érzékeljük igazán, amikor az utazási szolgáltatások iránti keresletet számos tényező negatívan befolyásolja. Ilyen például a Brexit, az európai bevándorlással kapcsolatos kihívások, terrortámadások, az USA-ba történő beutazással kapcsolatos szabályozások, a valuta leértékelés és pénzátutalásokkal kapcsolatos történések Afrikában, illetve az olaj- és gázipari pangás áthúzódó hatásai, melyek mind próbára teszik az üzleti bizalmat és az utazás iránti keresletet.”

A 2016-17-es pénzügyi évben a Csoport összesen 13,7 milliárd dirhamot (3,7 milliárd dollár) fektetett be új repülőgépek és felszerelések vásárlásába, vállalatok felvásárlásába, modernizációba, a legújabb technológia alkalmazásába és munkatársi kezdeményezésekbe.

Az Emirates 35 új repülőgépet - 19 A380 és 16 Boeing 777-300ER repülőgépet - helyezett üzembe, ami egy üzleti éven belül az eddigi legtöbb. Ugyanakkor 27 öregebb gépet kivont a forgalomból, így jelenleg 259 repülőgéppel szolgálja ki az utasokat. 

Az Emirates összes utas és cargo kapacitása meghaladta a 60 milliárdos határt, elérve a 60,5 milliárd tonnakapacitást. Ez az előző pénzügyi évhez képest 7 százalékos (4,1 milliárd tonnás) növekedés. 

A 2016-17-es pénzügyi év további kulcsfontosságú kezdeményezései között szerepel a Dubaj Nemzetközi Repülőtér B szatelitjében található Business Class Lounge 11 millió dolláros átalakítása, az Emirates új fokvárosi reptéri Lounge-ának megnyitása, valamint a valamennyi osztályon elérhető új fedélzeti kényelmi kiegészítők bemutatása, így például az Economy osztályon elérhető, 100 százalékban újrahasznosított PET palackokból, az ún. ecoTHREADTM szabadalmazott technológiával készült plédek.

Az Emirates a 2016-17-es pénzügyi évben 6 új desztinációt vezetett be: Fort Lauderdale, Hanoi, Newark, Yangon, Yinchuan és Zhengzhou is elérhető a légitársasággal. Emellett teherjáratot indított Phnompenbe is. Ezen felül 9 további város irányába növelte kapacitását, hogy utasai Afrikába, Ázsiába, Európába, a Közel-Keletre, és Észak-Amerikába még könnyebben eljuthassanak.

2017-18-ban az Emirates új úticélokat vezet be útvonalhálózatába: Kambodzsában Phnompen, Horvátországban Zágráb is elérhetővé válik a már meglévő desztinációk járatbővítései mellett.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?