Kihívásokkal teli pénzügyi évet zárt az Emirates

Közzétette 2016-17-es pénzügyi jelentését az Emirates.

Az Emirates Csoport 2,5 milliárd dirham (670 millió dollár) profittal zárta a 2017. március 31-én zárult pénzügyi évet, ami 70 százalékos csökkenés a tavalyi rekord összegű profithoz képest. A Csoport árbevétele elérte a 94,7 milliárd dirhamot (25,8 milliárd dollár), amely 2 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest. A pénzforgalmi egyenleg 19 százalékkal 19,1 milliárd dirhamra (5,2 milliárd dollár) csökkent, melynek oka egyrészt két, lejárt kötvényhez kapcsolódó kifizetés, másrészt a cégcsoport folytatta a befektetéseit a repülőgép-flottába, valamint az ahhoz kapcsolódó eszközökbe.

Tekintettel a jelenlegi üzleti környezetre, valamint az Emirates Csoport jövőbeni befektetési terveinek támogatása érdekében a Csoport nem fizet osztalékot a Dubaji Befektetési Társaságnak.

„Annak ellenére, hogy a 2016-17-es pénzügyi év történetének egyik legtöbb kihívással teli időszaka volt, az Emirates és a dnata képes volt növekedni és nyereséget felmutatni" – mondta el Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója. „Az elmúlt években rengeteget tettünk üzleti kapacitásunk bővítéséért és a márkahírnév növeléséért. Ennek előnyét most, egy olyan bizonytalan üzleti környezetben érzékeljük igazán, amikor az utazási szolgáltatások iránti keresletet számos tényező negatívan befolyásolja. Ilyen például a Brexit, az európai bevándorlással kapcsolatos kihívások, terrortámadások, az USA-ba történő beutazással kapcsolatos szabályozások, a valuta leértékelés és pénzátutalásokkal kapcsolatos történések Afrikában, illetve az olaj- és gázipari pangás áthúzódó hatásai, melyek mind próbára teszik az üzleti bizalmat és az utazás iránti keresletet.”

A 2016-17-es pénzügyi évben a Csoport összesen 13,7 milliárd dirhamot (3,7 milliárd dollár) fektetett be új repülőgépek és felszerelések vásárlásába, vállalatok felvásárlásába, modernizációba, a legújabb technológia alkalmazásába és munkatársi kezdeményezésekbe.

Az Emirates 35 új repülőgépet - 19 A380 és 16 Boeing 777-300ER repülőgépet - helyezett üzembe, ami egy üzleti éven belül az eddigi legtöbb. Ugyanakkor 27 öregebb gépet kivont a forgalomból, így jelenleg 259 repülőgéppel szolgálja ki az utasokat. 

Az Emirates összes utas és cargo kapacitása meghaladta a 60 milliárdos határt, elérve a 60,5 milliárd tonnakapacitást. Ez az előző pénzügyi évhez képest 7 százalékos (4,1 milliárd tonnás) növekedés. 

A 2016-17-es pénzügyi év további kulcsfontosságú kezdeményezései között szerepel a Dubaj Nemzetközi Repülőtér B szatelitjében található Business Class Lounge 11 millió dolláros átalakítása, az Emirates új fokvárosi reptéri Lounge-ának megnyitása, valamint a valamennyi osztályon elérhető új fedélzeti kényelmi kiegészítők bemutatása, így például az Economy osztályon elérhető, 100 százalékban újrahasznosított PET palackokból, az ún. ecoTHREADTM szabadalmazott technológiával készült plédek.

Az Emirates a 2016-17-es pénzügyi évben 6 új desztinációt vezetett be: Fort Lauderdale, Hanoi, Newark, Yangon, Yinchuan és Zhengzhou is elérhető a légitársasággal. Emellett teherjáratot indított Phnompenbe is. Ezen felül 9 további város irányába növelte kapacitását, hogy utasai Afrikába, Ázsiába, Európába, a Közel-Keletre, és Észak-Amerikába még könnyebben eljuthassanak.

2017-18-ban az Emirates új úticélokat vezet be útvonalhálózatába: Kambodzsában Phnompen, Horvátországban Zágráb is elérhetővé válik a már meglévő desztinációk járatbővítései mellett.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.