Kirándulások és nosztalgiautak

A nyári időszakban egyre több turista keresi fel a fővárosi nevezetességeket, Budapest fürdőit, illetve zöldövezeteit. A célpontok megközelítésében kiemelt szerepe van a közösségi közlekedésnek, ezért nyáron a BKK is sűríti a turisztikai szempontból fontos járatait. Emellett a kiemelt vonalakon nosztalgiajáratok színesítik az utazás élményét.

Irány a zöldövezet!

A nyári időszakban a dunai hajójáratok hangsúlyos szerepet kapnak, hiszen a félóránként induló járművek a budai és pesti oldalon is több, turisztikailag jelentős helyszínt érintenek, a Római-parttól a Kopaszi-gátig, valamint a Margitszigetet is. Utóbbi még a 26-os busszal érhető el, amelynek vonalán nyáron nagyobb buszok közlekednek, hétköznap 10-12, hétvégenként 7-8 percenként. De persze a zenélő szökőkút és a fényjáték akár a 4-es és 6-os villamos megállójából sétálva is elérhető, aki pedig a Margitszigetet a Hajógyári-szigettel kombinálná, a 226-os busszal mindkét helyszínt érintheti.

Tavasztól őszig a budai hegyvidék a hétvégi szabadidős programok közkedvelt helyszínévé válik, és mivel sokan közösségi közlekedéssel jutnak el a túrák kiindulópontjaihoz, a BKK bővebb szolgáltatást biztosít bizonyos XII. kerületi hegyvidéki vonalakon. A Széchenyi-hegyhez és a Gyermekvasúthoz eljutást biztosító fogaskerekű tavasztól őszig hétvégente sűrűbben indul, a Normafa pedig a 21-es járatok mellett hétvégén napközben meghosszabbított útvonalon, a Boráros tértől a Svábhegyen keresztül közlekedő 212-es buszokkal is elérhető. A kerékpározóknak a BKK javasolja, hogy a fogaskerekűvel vagy a 212-es busszal induljanak a zöldövezetbe, de a bicikliket már az 56-os, 59-es és 61-es villamosokon is lehet szállítani.

A Hűvösvölgy és a Gyermekvasút megközelítéséhez a BKK az 56-os és 61-es villamosokat ajánlja, amelyek kapcsolódnak többek között az M2-es, M4-es metróhoz, továbbá a 4-es és 6-os villamosokhoz is. A piktogrammal megjelölt szerelvényeken kerékpár is szállítható.

 

 

Nosztalgiajáratok Budapesten

A jó idő beköszöntével a szabadtéri programok és látványosságok is megsokasodnak. Ahogy az elmúlt években, idén is több nosztalgiajárat közlekedik májustól őszig. A világ 10 legszebb villamosvonala közé választott 2-es villamos vonalán szombatonként közlekedő N2-es járatról a teljes budai oldal megcsodálható. A világörökségi helyszínként a turisták kitüntetett figyelmét kivívó panoráma minden korosztály számára élvezetes programot kínál.

A vasárnaponként közlekedő N19-es villamos is legalább ennyi látnivalóval szolgál. A Deák térről – júliusban a Móricz Zsigmond körtérről – induló, a Szent Gellért tér érintésével a III. kerületi Katinyi mártírok parkjáig közlekedő járatról a pesti oldal látványosságai csodálhatók meg. A Parlament grandiózus épületére a budai oldalról a legszebb a rálátás. Az útvonal másik érdekessége, hogy sorra érinti Budapest történelmi gyógyfürdőinek nagy részét. A Gellért érintésével elhalad az Ivócsarnok, a Rudas és a Szent Lukács fürdők mellett, de akár a Császár–Komjádi uszodába is elvisz a villamos.

 

Programokkal összefonódva

A retró és nosztalgia-életérzés átélhető a nosztalgia-autóbuszokkal is. A nyári időszakban minden vasárnap körjáratként viszi az érdeklődőket az N109-es nosztalgiabusz a Deák Ferenc tér–Erzsébet híd–budai felső rakpart–Margit híd–Nyugati tér–Bajcsy-Zsilinszky út–Deák Ferenc tér útvonalon. Ugyan a nosztalgiajáratok útvonalát úgy alakították ki, hogy mind a külföldiek, mind a helyiek számára nyújtsanak érdekességeket, a járművek is figyelmet érdemelnek. A villamosok igazi ritkaságok, mint például a 2624-es acélvázas, kéttengelyes jármű, amely 1906-ban készült, majd a hetvenes évek forgalmi állapotának megfelelően újították fel.

Nem kevésbé számít kuriózumnak az IK630-as autóbusz. Ez a kék-ezüst színekben csillogó kabrióbusz ugyan juniornak számít az előzőhöz képest, hiszen „csak” 1971-ben gyártották, és az akkori NDK-ban szállította az utasokat, egykori társai viszont a főváros megnövekedett turisztikai igényeinek kielégítésére, városnéző buszként 1975-ig szolgáltak a BKV flottájában. Az IK180-as szintén az ikonikus Ikarusz-gyárból gördült ki, és egészen 1980-ig szállította az utasokat.

A flottát erősíti még az UV típusú R47-es retró villamos is, amely minden hónap első szombatján a Deák Ferenc teret kapcsolja össze a Városház térrel. Különlegessége, hogy kapcsolódik a Budafok-Tétény Önkormányzata „Budapest Bornegyede” pincelátogatási programjaihoz, amire pedig igazán érdemes minden borkedvelőnek kilátogatni.

A nosztalgiajáratokat nosztalgia-vonaljeggyel vagy -napijeggyel, illetve éves nosztalgiabérlettel lehet igénybe venni. A jegy és a bérlet megvásárolható elővételben a BKK ügyfélközpontjaiban vagy a helyszínen, a járművön dolgozó kalauztól. A nosztalgia-autóbuszok csak az ülőhelyszámnak megfelelő utasszámmal közlekedhetnek. A járatokról, az útvonalról és a nosztalgiajárművekről részletes információk a bkk.hu/nosztalgia oldalon olvashatók.

Cikkünk a Budapesti Közlekedési Központ szakmai támogatásával készült. További információk és ötletek: www.bkk.hu

Írásunk az Indulj! magazin nyári számában olvasható, amely kapható országszerte az újságárusoknál vagy megrendelhető itt. 


Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.