Kis magyar kerékpáros abszurd

“Tájékoztatjuk tisztelt utasainkat, hogy a pályaudvar területén hagyott kerékpárok elszállításra kerülnek!” - lehangoló a helyzet Budapest főpályaudvarain: több, mint 5000 kerékpár parkolása továbbra sem lehetséges, megoldás helyett tiltótáblák.

A kerékpárosok legnagyobb szakmai és érdekvédelmi szervezete, a Magyar Kerékpárosklub nem most próbálkozik először a vasúti közlekedés kerékpárosbarát fejlesztéseinek előremozdításával, ám a MÁV számára a jelek szerint nem annyira fontos az ügy, közölte lapunkkal a kerékpárosklub. Ugyanis évek óta nincs előrelépés kerékpárok tárolásában a budapesti pályaudvarokon, hacsak az újabban kihelyezett tiltótáblákat nem tekintjük annak, írja közleményében a kerékpárosklub. A Klub már régóta működik együtt a MÁV-val, legutóbb 2012-ben vizsgálták közösen a kerékpáros és vasúti közlekedés kapcsolatát, a budapesti pályaudvarok kerékpárparkolóinak tervezésében is résztvettek, egyelőre látható eredmény nélkül.

Ha a budapesti főpályaudvarokon nagy kapacitású és biztonságos kerékpárparkolók jelennének meg, akkor azzal az ingázók számára a vasúti szolgáltatás szintje jelentősen emelkedne – tehát vélhetően nőne az utasszám és ezzel együtt a közvetlen bevétel is. Budapest három jelentős vasúti csomópontjába a MÁV 2012. május végére el is készítette a terveket a kerékpárparkolás színvonalának fejlesztésére, ám a megvalósítás máig nem indult meg.

A Déli, Keleti és Kelenföldi pályaudvarokon a kerékpárok parkolása egyáltalán nem megoldott. Kijelölt kerékpárparkoló kizárólag a Nyugati pályaudvaron található, de itt is nagyon kevés. A kereslet-kínálat abszurditását jól szemlélteti, hogy ott a hajnali órákban fürtökben lógnak a biciklik: az utasszámhoz viszonyítva a kerékpárparkoló kapacitása olyan, mintha nem is létezne.

Egy 2011-es tanulmány („A Budapesti főpályaudvar kialakítási lehetőségeinek innovatív vizsgálata”) szerint Budapest négy legforgalmasabb vasútállomásán kb. 110.000 ember fordul meg naponta. Az érvényben lévő OTÉK (Országos Településrendezési és Építési Követelmények) szerint a főpályaudvarokon a tervezett vagy mért napi utasszám 5%-ával azonos darabszámú kerékpárparkolót lenne szükséges kialakítani. Ez azt jelenti, hogy a Keleti pályaudvaron a 35.000 utas számára 1.750 db, a Nyugati pályaudvaron a 44.000 utas számára 2.200 db, a Déli pályaudvaron 22.000 utas számára 1.100 db kerékpárparkoló kialakítására lenne szükség. Ezzel szemben a 2012-ben elkészült tervek egyik helyen sem tennék lehetővé 50-nél több bicikli elhelyezését, de még ezek a parkolók sem épültek meg, sérelmezi a klub.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.