Mindössze 15 percig tartott a Cargolux részvényesi közgyűlése a múlt pénteken. Ennyi idő kellett ahhoz, hogy a tulajdonosi többség - köztük legnagyobb a Luxair 43,4 százalékkal - elutasítsa Richard Forson, a katari befektető bizalmasának kinevezését az igazgatótanács elnökévé. Elutasították a Qatar Airways javaslatát részesedésének megemelésére, illetve a gépkarbantartás kiszervezésére is. A Qatar Airways ezt követően bejelentette, hogy értékesíti 35 százalékos pakettjét - írja a német Die Welt online kiadása.
Az ügy hullámai elérték a luxembourgi kormányt is. Az ország legnagyobb szakszervezete az OGBL (Onafhängege Gewerschaftsbond Letzebuerg) Luc Frieden pénzügyminiszter távozását követeli és felszólította a kormányt, hogy mihamarabb tegye meg Cargolux csődtől való megmentéséhez szükséges lépéseket - tájékoztatta a Welt lapot az OGBL szóvivője.
A légitársaság vezetősége szerint a vállalatnak a fennmaradáshoz sürgősen 200 millió eurós tőkeemelésre lenne szüksége. Vállalati belső körökből származó értesülések szerint a Cargolux erről tárgyalásokat folytat az orosz Volga-Dnepr csoporttal, a versenytárs AirBridgeCargo tulajdonosával.
Luc Frieden pénzügyminiszter 2011-ben tenderkiírás nélkül értékesítette a Cargolux 35 százalékos tulajdonrészét a Qatar Airways légitársaságnak 117 millió dollárért. A kínai HNA Csoport, a Hainan Airlines tulajdonosa ennél 50 millió dollárral többet ajánlott.
Forrás: MTI