Közös gyékényen Budapest, Düsseldorf és Hamburg

„Kapcsolódj máshogy!” azaz „Connect Differently!”– ez a közös jelszava annak a közös cargo-stratégiának, aminek a jegyében a budapesti, a düsseldorfi és hamburgi repülőtér immár egy éve együttesen jelenik meg a légi teheráru-szállítás nagy nemzetközi seregszemléin. A Budapest Airport cargo- és ingatlan üzletágának képviselői ezen a héten a kanadai Torontóban vesznek részt a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetsége (TIACA) által rendezett Air Cargo Fórumon, a világ egyik legnagyobb cargo-eseményén, amelyen mintegy 300 kiállító és több, mint 4 000 magas szintű döntéshozó vonult fel - közölte a Budapest Airport a hosszú hétvége előtt.

Egy éven belül már a légi teheráru-szállító légitársaságok vehetik birtokba azt a 20 000 négyzetméteres, korszerű árukezelő központot és raktárt, aminek az építése a múlt hónapban kezdődött Budapesten. A Cargo City megépítése a legfőbb magyarországi üzenet a torontói fórumon, ahol a budapesti repülőtér a düsseldorfi és a hamburgi szakemberekkel közösen állít ki, egy standon.

Ez utóbbi jelentőségét az is alátámasztja, hogy mind a három repülőtér mögött ugyanaz a tulajdonosi/befektetői háttér húzódik meg az AviAlliance személyében. Mind a három repülőtéren különös figyelmet szentelnek a cargo üzletág felfuttatásának, elsősorban azért, mert jelentős piaci lehetőségek rejlenek az új teheráru elosztó központokban, ahol a hagyományos európai központokkal ellentétben még jelentős kapacitásokat lehet mozgósítani. A budapesti Cargo City megépítése is ennek a stratégiának a része, hiszen Magyarország ideális feltételeket kínál ahhoz, hogy nagy közép-kelet-európai elosztó központ váljék belőle. 

Budapesten az elmúlt két évben nem kevesebb, mint 39 százalékkal nőtt a cargo-forgalom, amely tavaly elérte az évi 127 000 tonnát, az idei évben pedig akár 150 000 tonna áru is megfordulhat a magyar főváros légikikötőjében. Éppen erre a piaci igénynövekedésre ad választ a Cargo City, amelyhez egyúttal 36 000 négyzetméteres beton előteret is építenek, amin egyszerre két teherszállító óriásgépet lehet majd kiszolgálni (az ún. Code F méretű, azaz Boeing B747-8F típusú, akár 100 tonna hasznos terhelésű gépet). A Budapest Airport BUD 2020 nevű repülőtér-fejlesztési programból összesen 32,6 millió eurót (mintegy 10 milliárd forintot) fordítanak a Cargo City kiépítésére.

Ugyanennek a programnak a részeként tavaly adtak át Budapesten két, összesen 16 000 négyzetméter alapterületű logisztikai központot a TNT és a DHL Express számára a kisméretű expressz küldemények és az e-kereskedelem megnövekedett igényei miatt.

„Budapest egyre jobban átveszi a közép-európai áruelosztó központ szerepét, hiszen a szállítási vonzáskörzetünkben nem kevesebb, mint 20 európai ország található.” – mondta René Droese, a Budapest Airport cargo és ingatlan üzletágának igazgatója Torontóban. Azt is kifejtette, hogy a regionális cargo-központokban sokkal kisebb a zsúfoltság, a cargo légitársaságok lényegesen nagyobb rugalmasságra számíthatnak, emiatt a folyamatos üzem miatt sokkal nagyobb növekedést lehet elérni, különösen, ha világszínvonalú létesítményeket kínál az érintett repülőtér. 

A nemzetközi kiállítással párhuzamosan Magyarország torontói főkonzulátusa, a Budapest Airporttal és az Air Canada Cargoval közösen workshopot szervezett a légi szállítmányozásban érintett kanadai cégek számára. Ezen egyebek mellett ismertették a kanadai partnerekkel a Budapest Airport fejlesztéseiben rejlő lehetőségeket, egy potenciális közép-európai áruelosztó központ kialakításának távlatait valamint az Air Canada Magyarországgal kapcsolatos hosszú távú terveit.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.