Közös gyékényen Budapest, Düsseldorf és Hamburg

„Kapcsolódj máshogy!” azaz „Connect Differently!”– ez a közös jelszava annak a közös cargo-stratégiának, aminek a jegyében a budapesti, a düsseldorfi és hamburgi repülőtér immár egy éve együttesen jelenik meg a légi teheráru-szállítás nagy nemzetközi seregszemléin. A Budapest Airport cargo- és ingatlan üzletágának képviselői ezen a héten a kanadai Torontóban vesznek részt a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetsége (TIACA) által rendezett Air Cargo Fórumon, a világ egyik legnagyobb cargo-eseményén, amelyen mintegy 300 kiállító és több, mint 4 000 magas szintű döntéshozó vonult fel - közölte a Budapest Airport a hosszú hétvége előtt.

Egy éven belül már a légi teheráru-szállító légitársaságok vehetik birtokba azt a 20 000 négyzetméteres, korszerű árukezelő központot és raktárt, aminek az építése a múlt hónapban kezdődött Budapesten. A Cargo City megépítése a legfőbb magyarországi üzenet a torontói fórumon, ahol a budapesti repülőtér a düsseldorfi és a hamburgi szakemberekkel közösen állít ki, egy standon.

Ez utóbbi jelentőségét az is alátámasztja, hogy mind a három repülőtér mögött ugyanaz a tulajdonosi/befektetői háttér húzódik meg az AviAlliance személyében. Mind a három repülőtéren különös figyelmet szentelnek a cargo üzletág felfuttatásának, elsősorban azért, mert jelentős piaci lehetőségek rejlenek az új teheráru elosztó központokban, ahol a hagyományos európai központokkal ellentétben még jelentős kapacitásokat lehet mozgósítani. A budapesti Cargo City megépítése is ennek a stratégiának a része, hiszen Magyarország ideális feltételeket kínál ahhoz, hogy nagy közép-kelet-európai elosztó központ váljék belőle. 

Budapesten az elmúlt két évben nem kevesebb, mint 39 százalékkal nőtt a cargo-forgalom, amely tavaly elérte az évi 127 000 tonnát, az idei évben pedig akár 150 000 tonna áru is megfordulhat a magyar főváros légikikötőjében. Éppen erre a piaci igénynövekedésre ad választ a Cargo City, amelyhez egyúttal 36 000 négyzetméteres beton előteret is építenek, amin egyszerre két teherszállító óriásgépet lehet majd kiszolgálni (az ún. Code F méretű, azaz Boeing B747-8F típusú, akár 100 tonna hasznos terhelésű gépet). A Budapest Airport BUD 2020 nevű repülőtér-fejlesztési programból összesen 32,6 millió eurót (mintegy 10 milliárd forintot) fordítanak a Cargo City kiépítésére.

Ugyanennek a programnak a részeként tavaly adtak át Budapesten két, összesen 16 000 négyzetméter alapterületű logisztikai központot a TNT és a DHL Express számára a kisméretű expressz küldemények és az e-kereskedelem megnövekedett igényei miatt.

„Budapest egyre jobban átveszi a közép-európai áruelosztó központ szerepét, hiszen a szállítási vonzáskörzetünkben nem kevesebb, mint 20 európai ország található.” – mondta René Droese, a Budapest Airport cargo és ingatlan üzletágának igazgatója Torontóban. Azt is kifejtette, hogy a regionális cargo-központokban sokkal kisebb a zsúfoltság, a cargo légitársaságok lényegesen nagyobb rugalmasságra számíthatnak, emiatt a folyamatos üzem miatt sokkal nagyobb növekedést lehet elérni, különösen, ha világszínvonalú létesítményeket kínál az érintett repülőtér. 

A nemzetközi kiállítással párhuzamosan Magyarország torontói főkonzulátusa, a Budapest Airporttal és az Air Canada Cargoval közösen workshopot szervezett a légi szállítmányozásban érintett kanadai cégek számára. Ezen egyebek mellett ismertették a kanadai partnerekkel a Budapest Airport fejlesztéseiben rejlő lehetőségeket, egy potenciális közép-európai áruelosztó központ kialakításának távlatait valamint az Air Canada Magyarországgal kapcsolatos hosszú távú terveit.


Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.