Joost Ruentol, a KLM szóvivője korábban már megerősítette, hogy a két fél egy közös üzemeltetési program létrehozásán gondolkodik, de részleteket nem árult el.
A francia lap úgy értesült, hogy az együttműködési program megalakulását ősszel fogják bejelenteni és annak részét fogja képezni a második legjelentősebb német légitársaság, az Air Berlin is, amelyben az Etihadnak 30 százalékos üzletrésze van, valamint később az Alitalia is, amelynek 25 százalékos tulajdonosa az Air France.
A francia-holland csoport kedden nem kívánta kommentálni az értesülést. Jean-Cyril Spinetta elnök korábban arról beszélt, hogy "kereskedelmi szövetségre" készülnek az Etihaddal. Az év elején azt mondta, hogy olyan megállapodásra van szükség, amely mind a két félnek rentábilis.
A Le Figarónak viszont mindkét fél megerősítette, hogy a megállapodás nem érinti a légitársaságok tőkéjét. Az Etihad június elején cáfolta, hogy tőkeösszevonásra készülne a francia-holland konkurenssel.
A lap szerint a két légitársaság valójában egy Európa és a Közel-Kelet közötti "légifolyosót" szeretne létrehozni. Azon útvonalakról folynak jelenleg a tárgyalások, amelyeken a létrehozandó közös vállalat fog repülni, valamint tárgyalnak a szükséges járatok számáról, az árakról, a marketingpolitikáról és a nyereség megosztásának feltételeiről is.
Az Air France-KLM-nek 2007 óta van már egy hasonló közös vállalata az amerikai Delta Airlines-szal és az Alitaliával, amelynek köszönhetően Európából induló tengerentúli járatok jelentős részén rajta tartja a kezét.
A kemény konkurencia és az emelkedő kerozinárak a francia-holland konszernt is megviselik, tavaly a vállalat 800 millió eurós veszteséget szenvedett el.
Forrás: MTI