Lassan lezárul a Margit híd-saga

A felújítás mostani állása szerint szeptember első hetében birtokba vehetik a gyalogosok és a kerékpárosok a Margit hidat. A műszaki átadás-átvétel is szeptember elején kezdődik, a hivatalos átadás várhatóan októberig is elhúzódhat, a műemléki restaurálásról és parképítésről nem is szólva. Az eredeti véghatáridő fél évvel korábban, március 31-én volt, írja az Index.

Most már valóban a végéhez közeledik a Margit híd felújítása: szeptember első hetében átadhatják a híd északi oldalán húzódó járdát-kerékpárutat is, valamint megnyitják a budai hídfő alatti biciklis alagutat. A szeptemberben kezdődő műszaki átadás-átvételi eljárás azonban elhúzódhat októberig, sőt a kapcsolódó (de forgalmat már nagyon nem zavaró) beruházások, mint például a hídfők parkosítása vagy a műemlék védelmi helyreállítás 2012-ben fejeződhetnek be.

Az északi járda ideiglenes forgalomba helyezése kiemelt érdek. A járda a sikeres műszaki szemlék után, a közlekedési hatóság egyetértése esetén, az előírt feltételek teljesítését követően, szeptember első hetében a gyalogos forgalom előtt várhatóan megnyitható, tudta meg a lap.

Szezám, tárulj, alagút, zárulj!

A kerékpáros alagúton már csak műszaki korrekciókat végeznek. Ha megkapják a közreműködő szakhatóságok egyetértését, a tervek szerint szeptember 7-én az alagutat is átadhatják a forgalomnak. A biciklis alagúttal már egyszer megtréfálták a kerékpárosokat.

Az alagút augusztus első hetében megnyílt, majd gyorsan be is zárt. A BKK akkori közlése szerint alapvetően a forgalomtechnikai jelzésekkel volt baj, ezeket még a kivitelezőnek javítania kellett, mert elrontotta. Az alagút ugyanis csak a kerékpárosoké lesz, hibásan tették ki a gyalogosforgalmat megengedő jelzéseket. 

A gyalogosok és kerékpárosok június közepéig használhatták a félkész északi járdát - szűk kordonok között -, majd átterelték őket a (majdnem) teljesen elkészült déli járdára. Szeptember első hetétől mindkét járdát lehet használni, és nagy valószínűséggel a villamos is megállhat végre a Margit-szigeti állomásnál.

Forrás: Index


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.