Az 1921-ben alapított - és ezzel a világ legrégebben fennálló társaságai között számon tartott - cég több mint hatvan bel- és külföldi utazási célponttal bonyolított forgalmat.
A 70 repülőgépből álló légiflottával rendelkező Mexicana azt követően állt le, hogy megszakadtak a szakszervezetek és az új befektetők tárgyalásai a szanálásról.
Az észak-amerikai légitársaságok speciális repülési tarifák alkalmazásával próbálják meg pótolni a Mexicana kiesett járatait.
Ugyanakkor a mexikói közlekedési miniszter szerint a leállás még nem jelenti a Mexicana végét, a csődeljárást azzal a céllal folytatják, hogy új befektetőket találjanak, és ezzel az egymilliárd dolláros adóssággal küzdő légitársaságot végül mégis sikerüljön megmenteni.
A Mexicana - saját értékelése szerint - a repülési személyzet túl magas béreinek áldozata. A szanálásról tárgyaló reménybeli befektetők új munkaszerződések keretében jelentősen csökkenteni akarták a fizetéseket, de ez a szakszervezet ellenállásába ütközött.
Sajtójelentések szerint a Mexicana pilótáinak például éves átlagban 216 ezer dolláros (mintegy 48 millió 150 ezer forint) bére volt, ezt 40 százalékkal, 127 ezer dollárra akarták csökkenteni az új tulajdonosok. (MTI)