Légiszövetséget választ a kazah Air Astana

A három nagy légiszövetség a SkyTeam, a oneworld és a Star Alliance is felkereste az Air Astana vezetőit a csatlakozás lehetőségét felkínálva - számolt be az AIRportal.hu.

A virágzó közép-ázsiai légiközlekedési piac, hatalmas potenciált rejt magában, hiszen ez a térség most ébredezik „csipkerózsika” álmából, és jelenleg egy szövetség sem tud felmutatni olyan légitársaságot, amely ebben a térségben jelen lenne. Az Air Astana ezt a vakfoltot hivatott eltüntetni asztanai és almati központjaival, bármelyik szövetséget is választja majd. 

Az IATA (International Air Transport Association - Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) előrejelzései szerint 2012-2016 között a térség nemzetközi forgalma 20,3 százalékos növekedést mutat, míg a kazah belföldi regionális utasforgalom 22,5 százalékkal emelkedhet.

Kazahsztán nemzeti fuvarozója a helyes döntés meghozatala érdekében megbízta az egyik amerikai tanácsadó céget, a Seabury Groupot, hogy vizsgálja meg melyik légiszövetséget válasszák. Az Air Astana vezetője, Peter Foster a társaság számára legtöbb előnnyel járó csoportosulást kívánja választani, ugyanakkor aggodalmát fejezte ki, hogy ezáltal más légitársaságok is megjelenhetnek a piacukon, ami csökkentheti a nyereséget. 

Az Air Astana az elmúlt években igen intenzív gépcsere programot hajtott végre, melynek következtében 12 darab A320-as családba tartozó keskenytörzsű, két új Boeing 767-300ER és hét Embraer 190-es került a flottába, a legutóbbi 2013 decemberében. Ebben az évben egy harmadik 767-es szélestörzsű is csatlakozik a hosszú távú repülésre képes gépparkba és három 787-8-as Dreamliner is az Air Astana színeiben fog repülni. A társaság legidősebb gépei Boeing 757-200 típusúak, amelyekkel a 767-ek érkezése előtt teljesítették a hosszabb távú desztinációkat. Az öregedő és a társaság flottaéletkorát növelő 757-esek cseréjéről azonban egyelőre nincs szó, szükség van rájuk a hosszabb és középtávú útvonalakon.

A vállalat az útvonalai számát is komolyan bővítette az elmúlt 20 hónapban hatvanra növelte az elérhető városok számát és az új gépek érkezésével ez a szám még tovább fog növekedni. Jelenleg a társaság gépei eljutnak Kínába, Indiába, Európába a Közel-Keletre, Oroszországba a FÁK tagállamok és Délkelet-Ázsia szinte valamennyi nagy városába. Az Air Astana az egyetlen közép-ázsiai légitársaság, melynek gépei korlátozás nélkül repülhetnek az európai légtérben, így London, Amszterdam, Frankfurt és Bécs légikikötőiben is megfordulnak a kazah nemzeti motívummal díszített gépek.

Forrás: AIRportal.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.