Légiszövetséget választ a kazah Air Astana

A három nagy légiszövetség a SkyTeam, a oneworld és a Star Alliance is felkereste az Air Astana vezetőit a csatlakozás lehetőségét felkínálva - számolt be az AIRportal.hu.

A virágzó közép-ázsiai légiközlekedési piac, hatalmas potenciált rejt magában, hiszen ez a térség most ébredezik „csipkerózsika” álmából, és jelenleg egy szövetség sem tud felmutatni olyan légitársaságot, amely ebben a térségben jelen lenne. Az Air Astana ezt a vakfoltot hivatott eltüntetni asztanai és almati központjaival, bármelyik szövetséget is választja majd. 

Az IATA (International Air Transport Association - Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) előrejelzései szerint 2012-2016 között a térség nemzetközi forgalma 20,3 százalékos növekedést mutat, míg a kazah belföldi regionális utasforgalom 22,5 százalékkal emelkedhet.

Kazahsztán nemzeti fuvarozója a helyes döntés meghozatala érdekében megbízta az egyik amerikai tanácsadó céget, a Seabury Groupot, hogy vizsgálja meg melyik légiszövetséget válasszák. Az Air Astana vezetője, Peter Foster a társaság számára legtöbb előnnyel járó csoportosulást kívánja választani, ugyanakkor aggodalmát fejezte ki, hogy ezáltal más légitársaságok is megjelenhetnek a piacukon, ami csökkentheti a nyereséget. 

Az Air Astana az elmúlt években igen intenzív gépcsere programot hajtott végre, melynek következtében 12 darab A320-as családba tartozó keskenytörzsű, két új Boeing 767-300ER és hét Embraer 190-es került a flottába, a legutóbbi 2013 decemberében. Ebben az évben egy harmadik 767-es szélestörzsű is csatlakozik a hosszú távú repülésre képes gépparkba és három 787-8-as Dreamliner is az Air Astana színeiben fog repülni. A társaság legidősebb gépei Boeing 757-200 típusúak, amelyekkel a 767-ek érkezése előtt teljesítették a hosszabb távú desztinációkat. Az öregedő és a társaság flottaéletkorát növelő 757-esek cseréjéről azonban egyelőre nincs szó, szükség van rájuk a hosszabb és középtávú útvonalakon.

A vállalat az útvonalai számát is komolyan bővítette az elmúlt 20 hónapban hatvanra növelte az elérhető városok számát és az új gépek érkezésével ez a szám még tovább fog növekedni. Jelenleg a társaság gépei eljutnak Kínába, Indiába, Európába a Közel-Keletre, Oroszországba a FÁK tagállamok és Délkelet-Ázsia szinte valamennyi nagy városába. Az Air Astana az egyetlen közép-ázsiai légitársaság, melynek gépei korlátozás nélkül repülhetnek az európai légtérben, így London, Amszterdam, Frankfurt és Bécs légikikötőiben is megfordulnak a kazah nemzeti motívummal díszített gépek.

Forrás: AIRportal.hu


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.