Lehet, hogy a „két balek” bezárja a repteret

A régóta takaréklángon üzemelő repülőtér igen sokba kerül a fenntartó városnak és megyének. A bezárás gondolata egyik tulajdonos számára sem idegen.

A Pécs-Pogányi Repülőteret Működtető Kft. tulajdonosa a megyei és a városi önkormányzat. A város lényegesen nagyobb arányban vett részt a társaság finanszírozásában, a veszteségek kiegyenlítésében, ezért egy megállapodás szerint négy az egy arányban viseli a közszolgáltatás kompenzációjának éves összegét úgy, hogy a megye maximum 25 milliót fizet.

Hargitai János, a megyei közgyűlés elnöke lapunknak elmondta: már 75 millióval tartoznak a városnak, mert nem hajlandóak olyan cégbe pénzt pumpálni, amely mögött nincs semmiféle tevékenység. Tisztában van azzal, hogy jogi értelemben nekik kötelességük lenne fizetni, de már Tasnádi Péter polgármesterrel is megállapodott szóban arról, hogy azért sem fizet a megye, mert a város is tartozik nekik. A megye tartja fenn egyedül városi segítség nélkül a gyermekvédelmi intézményi rendszert, amely 90 milliójukba kerül, ráadásul a város alaposan megkurtította az EKF megyei beruházását, a Nagy Kiállítóteret.

A repülőtér esetében pedig dönteni kellene arról, hogy állami, illetve uniós pénzek segítségével igazi repülőteret alakítanak ki, ha nem, befektetőt keresnek. Ha egyik út sem járható, a repteret be kell zárni, és visszaadni a területet az ürgéknek. Annak nem sok értelme van, magyarázta Hargitai János, hogy két balek – a város és a megye – értelmetlenül költse a pénzét.

Nagy Csaba alpolgármester szerint számos tényezőtől függ, miként viszonyul a pécsi önkormányzat a repülőtérhez. A korábban kiírt hasznosítási pályázat még nem futott le, egyelőre nem tisztázott, van-e érdeklődés. A Pécs Holding a város ellenőrzési főosztályának vizsgálatát követően most három revizorral ellenőrizteti, ülnek-e a megállapítások. Nyitott kérdés az is, miként viszonyul az új városvezetés és a testület a megyei önkormányzatnak ahhoz az álláspontjához, hogy nem teljesíti a szerződésben megállapított kötelezettségét. Ha mindezek tisztázódnak, nem kizárt a reptér bezárása sem.

Ebben az évben 119 millió támogatásra lesz szükség

Az idei üzleti terv szerint 157 millióba kerül a repülőtér működtetése, amelyből 38 milliós bevételre lehet számítani. Az időnként érkező kisebb gépek miatt légiforgalmi szolgáltatásból is akad bevétel, ez 2009-ben várhatóan 12 millió forint lehet. A finanszírozási szükséglet 119 millió. A legtekintélyesebb költségtényező a dolgozók díjazásából adódik, hiszen a bérköltség 75 millió, a közterhek 23 millió, az adómentes juttatások (cafeteria) 8 millió, a megbízási díjak 3,5 millió forintra rúgnak. Az ilyen típusú költségek öszszesen 112 millió forintot emésztenek fel. (bama.hu)


Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.