Lehet, hogy a „két balek” bezárja a repteret

A régóta takaréklángon üzemelő repülőtér igen sokba kerül a fenntartó városnak és megyének. A bezárás gondolata egyik tulajdonos számára sem idegen.

A Pécs-Pogányi Repülőteret Működtető Kft. tulajdonosa a megyei és a városi önkormányzat. A város lényegesen nagyobb arányban vett részt a társaság finanszírozásában, a veszteségek kiegyenlítésében, ezért egy megállapodás szerint négy az egy arányban viseli a közszolgáltatás kompenzációjának éves összegét úgy, hogy a megye maximum 25 milliót fizet.

Hargitai János, a megyei közgyűlés elnöke lapunknak elmondta: már 75 millióval tartoznak a városnak, mert nem hajlandóak olyan cégbe pénzt pumpálni, amely mögött nincs semmiféle tevékenység. Tisztában van azzal, hogy jogi értelemben nekik kötelességük lenne fizetni, de már Tasnádi Péter polgármesterrel is megállapodott szóban arról, hogy azért sem fizet a megye, mert a város is tartozik nekik. A megye tartja fenn egyedül városi segítség nélkül a gyermekvédelmi intézményi rendszert, amely 90 milliójukba kerül, ráadásul a város alaposan megkurtította az EKF megyei beruházását, a Nagy Kiállítóteret.

A repülőtér esetében pedig dönteni kellene arról, hogy állami, illetve uniós pénzek segítségével igazi repülőteret alakítanak ki, ha nem, befektetőt keresnek. Ha egyik út sem járható, a repteret be kell zárni, és visszaadni a területet az ürgéknek. Annak nem sok értelme van, magyarázta Hargitai János, hogy két balek – a város és a megye – értelmetlenül költse a pénzét.

Nagy Csaba alpolgármester szerint számos tényezőtől függ, miként viszonyul a pécsi önkormányzat a repülőtérhez. A korábban kiírt hasznosítási pályázat még nem futott le, egyelőre nem tisztázott, van-e érdeklődés. A Pécs Holding a város ellenőrzési főosztályának vizsgálatát követően most három revizorral ellenőrizteti, ülnek-e a megállapítások. Nyitott kérdés az is, miként viszonyul az új városvezetés és a testület a megyei önkormányzatnak ahhoz az álláspontjához, hogy nem teljesíti a szerződésben megállapított kötelezettségét. Ha mindezek tisztázódnak, nem kizárt a reptér bezárása sem.

Ebben az évben 119 millió támogatásra lesz szükség

Az idei üzleti terv szerint 157 millióba kerül a repülőtér működtetése, amelyből 38 milliós bevételre lehet számítani. Az időnként érkező kisebb gépek miatt légiforgalmi szolgáltatásból is akad bevétel, ez 2009-ben várhatóan 12 millió forint lehet. A finanszírozási szükséglet 119 millió. A legtekintélyesebb költségtényező a dolgozók díjazásából adódik, hiszen a bérköltség 75 millió, a közterhek 23 millió, az adómentes juttatások (cafeteria) 8 millió, a megbízási díjak 3,5 millió forintra rúgnak. Az ilyen típusú költségek öszszesen 112 millió forintot emésztenek fel. (bama.hu)


Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?

Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál? 

Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.
Hasított tavaly a BAHART

Hasított tavaly a BAHART 

Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, 178 ezerrel többen, mint a megelőző évben.
Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing

Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing  

Nem valószínű, hogy ennek ismeretében rekordösszegű prémiumokat osztanak szét a cég vezetői között. És az már most bizonyos, hogy idén jelentős átalakításokra is sor kerül.
Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között

Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között 

Öt évnyi mosolyszünetet követően most kedvező fordulatot vett a két ország közti kapcsolat.
Fenntartható repülőgép-üzemanyag Ferihegyen

Fenntartható repülőgép-üzemanyag Ferihegyen 

Januártól már elérhető a fenntartható repülőgép-üzemanyag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.