Lehet, hogy a „két balek” bezárja a repteret

A régóta takaréklángon üzemelő repülőtér igen sokba kerül a fenntartó városnak és megyének. A bezárás gondolata egyik tulajdonos számára sem idegen.

A Pécs-Pogányi Repülőteret Működtető Kft. tulajdonosa a megyei és a városi önkormányzat. A város lényegesen nagyobb arányban vett részt a társaság finanszírozásában, a veszteségek kiegyenlítésében, ezért egy megállapodás szerint négy az egy arányban viseli a közszolgáltatás kompenzációjának éves összegét úgy, hogy a megye maximum 25 milliót fizet.

Hargitai János, a megyei közgyűlés elnöke lapunknak elmondta: már 75 millióval tartoznak a városnak, mert nem hajlandóak olyan cégbe pénzt pumpálni, amely mögött nincs semmiféle tevékenység. Tisztában van azzal, hogy jogi értelemben nekik kötelességük lenne fizetni, de már Tasnádi Péter polgármesterrel is megállapodott szóban arról, hogy azért sem fizet a megye, mert a város is tartozik nekik. A megye tartja fenn egyedül városi segítség nélkül a gyermekvédelmi intézményi rendszert, amely 90 milliójukba kerül, ráadásul a város alaposan megkurtította az EKF megyei beruházását, a Nagy Kiállítóteret.

A repülőtér esetében pedig dönteni kellene arról, hogy állami, illetve uniós pénzek segítségével igazi repülőteret alakítanak ki, ha nem, befektetőt keresnek. Ha egyik út sem járható, a repteret be kell zárni, és visszaadni a területet az ürgéknek. Annak nem sok értelme van, magyarázta Hargitai János, hogy két balek – a város és a megye – értelmetlenül költse a pénzét.

Nagy Csaba alpolgármester szerint számos tényezőtől függ, miként viszonyul a pécsi önkormányzat a repülőtérhez. A korábban kiírt hasznosítási pályázat még nem futott le, egyelőre nem tisztázott, van-e érdeklődés. A Pécs Holding a város ellenőrzési főosztályának vizsgálatát követően most három revizorral ellenőrizteti, ülnek-e a megállapítások. Nyitott kérdés az is, miként viszonyul az új városvezetés és a testület a megyei önkormányzatnak ahhoz az álláspontjához, hogy nem teljesíti a szerződésben megállapított kötelezettségét. Ha mindezek tisztázódnak, nem kizárt a reptér bezárása sem.

Ebben az évben 119 millió támogatásra lesz szükség

Az idei üzleti terv szerint 157 millióba kerül a repülőtér működtetése, amelyből 38 milliós bevételre lehet számítani. Az időnként érkező kisebb gépek miatt légiforgalmi szolgáltatásból is akad bevétel, ez 2009-ben várhatóan 12 millió forint lehet. A finanszírozási szükséglet 119 millió. A legtekintélyesebb költségtényező a dolgozók díjazásából adódik, hiszen a bérköltség 75 millió, a közterhek 23 millió, az adómentes juttatások (cafeteria) 8 millió, a megbízási díjak 3,5 millió forintra rúgnak. Az ilyen típusú költségek öszszesen 112 millió forintot emésztenek fel. (bama.hu)


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.