Lezuhant egy indonéz fapados

A Jáva-tengernél, pár perccel a felszállás után, eltünt a légiirányítás radarjáról a Sriwijaya Air Borneó szigetére tartó Boeing 737-500 típusú repülőgépe.

A szombaton eltűnt indonéz utasszállító roncsának darabjait találhatták meg halászok a Jáva-tengeren pár órával azután, hogy megszűnt a belföldi légiirányítás kapcsolata a repülővel, áll az euronews.com tudósításában.

A halászok közül többen is állítják, hogy látták, ahogy a gép a tengerbe csapódott, és előtte hallottak robbanást is.

Közben az indonéz közlekedési miniszter azt közölte, hogy a pilóta eltért az eredeti útvonaltól, mielőtt eltűnt a radarok képernyőjéről.

A Boeing már késéssel indult. Helyi idő szerint délután kettő előtt pár perccel kellett volna felszállnia 56 utassal és 6 főnyi személyzettel Dzsakartában, de erre csak fél három után kapott engedélyt. Körülbelül másfél órával később kellett volna landolnia Pontianakban, de 14.40 óta nem tudnak róla semmit.

A mentőexpedíció a tudósítás idején még nem erősítette meg, hogy a Jáva-tengerben felfedezett roncsdarabok a nem sokkal korábban eltűnt Boeingból származnak.

Dzsakarta nemzetközi repülőterén krízisközpontot állítottak fel a hozzátartozók tájékoztatására és támogatására. Borneo szigetén, Pontianak repterén is sokan összegyűltek azok közül, akiknek rokonuk, ismerősük érkezett volna a szombat sélutáni géppel. vártak valakit a délutáni géppel.

Egyelőre csak annyi biztos, hogy a gép letért eredeti útvonaláról, mielőtt eltűnt.

Ez a Boeing nem az a Boeing

Ez nem azonos a Boeing 737 Max típussal, amelynek repülőgépei több légiszerencsétlenségben is érintettek voltak, és amelyek repülését több mint másfél évre felfüggesztették.

Az első Boeing 737 Max szintén Indonéziában zuhant le 2018 októberében, 12 perccel azután, hogy felszállt Dzsakartából. A fedélzetén lévő 189 ember életét vesztette a tragédiában

Forrás: Euronews


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.