A két hetes időszak alatt a ljubljanai repülőtér kifutópályája-felújítási munkálatainak harmadik, fő lépcsőjére kerül sor. 2009-ben a kifutópálya nyugati illetve keleti végében folytak a felújítási munkák. Ekkor a forgalom a 2100 méteresre rövidített pályán zavartalanul folyt. Idén viszont a pálya középső részének renoválása miatt a repülőteret a forgalom elől le kell zárni.
A repülőtér üzemeltetői két lehetőség közül választhattak: a futópálya éjszakai felújítása vagy a teljes lezárás. Költséghatékonyságra és biztonságra hivatkozva a vezetőség az utóbbit ítélte leghatékonyabb megoldásnak.
A Joze Pucnik forgalmának 75%-át adó szlovén nemzeti légitársaság, az Adria Airways a munkálatok végeztéig működését áttelepíti a maribori Edvard Rusjan repülőtérre. Az időszak alatt utasai számára ingyenes transzfert biztosít a főváros és Maribor között.
Az Adria példáját követve több légitársaság is Mariborba üzemel, míg a szerbiai JAT a szlovén tengerparton fekvő Portorozba jár Belgrádból. Kisegítő repülőtérként szóba került Graz is - tájékoztatta Dimitrij Piciga, Szlovénia turisztikai hivatalának vezérigazgatója a Napi Turizmust a budapesti Utazás2010 során.