A Lufthansa Csoport célja Európa első számú fuvarozójává válni. Míg a címért a tavalyi sztrájok miatt pár százaléknyi bevételcsökkenést elszenvedő csoportnak a kontinenstornán több nehézsúlyú — akár Európán kívüli — vetélytárssal kell megküzdeni, addig az évtizedes beágyazottságnak, és a csoporttá válás miatti 5 hub-repülőtérnek (Bécs, Zürich, Frankfurt, München, Brüsszel) köszönhetően a magyar és a régiós piacon uralják a hálózati légitársaságok porondját.
A csoport tavalyi mintegy 110 millió utasának közel 12%-a került ki a 16 országot tömörítő közép-, és kelet-európai régióból — derült ki, a bécsi stafétát Ofer Kischtől átvevő Pullem elmondásából. A régió utasforgalma tavaly, heti mintegy 1200 járaton 1,3 százalékkal nőtt 2015-höz képest. A térség nyertese 20 százalékos növekedéssel Horvátország. A jellemzően leisure-keresletet a keleti, és az észak-afrikai mediterrán országok körüli politikai helyzet verte ennyire fel. A trend folytatódik; idén debütál a Frankfurt-Pula, Bécs-Zadar járat.
Nem csupán régiós, de magyarországi szinten is bővült a csoport üzleti utazóinak köre, amit Pullem a térség, nyugat-európainál nagyobb növekedési rátájával magyarázott. Antal Gábor arról tájékoztatott, hogy magyarországi bevételeik mintegy 30%-a származik az üzleti motivációval utazóktól. Legnépszerűbb útvonalaik Brüsszel, Stuttgart, Szófia, Hannover és Köln. Az észak-amerikai forgalom jegytípus eladásaiban is megmutatkozik a hivatásturizmus növekedése. Az amerikai filmipar növekvő magyarországi jelenlétének köszönhető, hogy 14%-kal több első osztályú menetjegyet értékesítettek, míg a magyar utasok 10%-a vált business osztályú jegyet — árulta el Antal Gábor. Nem rossz arányok annak ismeretében, hogy világviszonylatban stagnálnak a csoport first class értékesítései, míg a business osztályú utasok aránya némi esés mellett 6%-ot tett ki tavaly. Bár még csak az összes utas 1,5%-a választja, de egyre nő a két éve bevezetett premium economy osztály népszerűsége. A magyar utasok 5%-a repül premium economy-n.
Nincs kiút beút nélkül. Két számjegyű növekedést mértek tavaly az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból, Spanyolországból valamint Portugáliából. Utóbbiból 75%-ot! Köszönhetően a TAP tavalyi kivonulásának, de a TAP idén visszatér, ami Antal Gábor szerint a számokon is érezhető lesz.
A magyarországi számokhoz növekvő mértékben járul hozzá a Lufthansa chartereit fogadó sármelléki repülőtér, valamint a légitársaság München-Debrecen járata. A tavaly áprilisban, eleinte kevésbé kedvező menetrenddel induló és szezonálisnak szánt járat végül a rugalmasabbá váló indulási időpontnak köszönhetően hozza az elvárt kihasználtságot, amit 50% körülire lőttek be — számolt be Antal Gábor. Járatsűrítést és kapacitásbővítést egyelőre nem terveznek a határ túloldaláról is mérhető utasforgalmat hozó járaton. Az utasok mintegy 15%-a utazik tovább az USA-ba. Antal a járat további fejlődési lehetőségét látja az ukrán vízummentesség megadásában.
Peter Pullem 1986 óta dolgozik a Lufthansánál. 14 év után a Thomas Cook-hoz igazolt, ahol négy éven át a cég értékesítési vezetőjeként dolgozott. 2004-ben a Lufthansa Cargo Afrikáért, Európáért és Németországért felelős értékesítési vezetőjeként tért vissza korábbi munkahelyére. 2007-2014. között a Lufthansa World Shop vezetéséből vette ki a részét, majd mostanáig a Swiss nemzetközi értékesítésért és marketingért felelős vezetője volt.
Lufthansa Csoport: 2017-ben is pozitívan a magyar piacon
Augusztus 26-án lesz 50 éve annak, hogy a Lufthansa megjelent Magyarországon. Sok víz folyt le a Majnán azóta; a Lufthansa és csoportja köszöni szépen, legjobb erőben uralja a magyarországi légi piac jelentős részét – derült ki azon a sajtótájékoztatón, ahol egyebek mellett bemutatkozott a csoport új, közép-, és kelet-európai régiós igazgatója, Peter Pullem is.

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton
A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet
Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.