Lufthansa-sztrájk - Lassan normalizálódik a légiközlekedés

Németország fellélegzett a Lufthansa-sztrájk lefújása után, a káosz azonban keddre egyelőre még nem szűnt meg a repülőtereken. A légitársaság a pilóták munkabeszüntetésének hajnaltól történt felfüggesztése ellenére továbbra is több járatot törölni kényszerült, és gyakoriak voltak a késések is.

Az ország és egyben Európa legnagyobb légitársasága a 24 órás pilótasztrájk után egyelőre a korábban bejelentett szükségterv alapján üzemelt, csakúgy, mint a munkabeszüntetés által érintett leányvállalata, a Germanwings is. Az ország legnagyobb repülőterein, így a frankfurtin, a hamburgin, a münchenin és a berlini repülőtereken a járatok több mint 50 százalékát az előző napi sztrájk okozta fennakadások miatt törölni kényszerültek. Mindennek ellenére pánik sehol nem volt, az utasok éltek a sztrájk idejére biztosított rendkívüli lehetőségekkel, így szükség esetén más légitársaságot vehettek igénybe, vagy vasúton tehették meg a tervezett utat.

Klaus Walther, a Lufthansa szóvivője kedd délelőtti nyilatkozatában azt hangoztatta, hogy műszaki, illetve szervezeti okok miatt csak fokozatosan tudnak visszatérni a normális kerékvágásba. A többi között arra hivatkozott, hogy a hétfői sztrájk miatt több repülőgép, illetve a személyzet nem ott volt, ahol az eredeti menetrend szerint kellett volna lennie. A szóvivő közölte, hogy előbb a belföldi, illetve az Európán belüli járatokat igyekeznek minél előbb az eredeti menetrendnek megfelelően közlekedtetni, és ezután következhetnek a tengerentúli járatok. A helyzet teljes normalizálódásához még legkevesebb egy-két napra van szükség. Walther szerint minden remény megvan arra, hogy legkésőbb péntekig a Lufthansa mind a 200 célállomásra a normális menetrendnek megfelelően repül.

A szóvivő hangsúlyozta, hogy eleget tesznek a frankfurti munkaügyi bíróság felszólításának, mielőbb vissza kívánnak térni a tárgyalóasztalhoz. Hasonlóan nyilatkozott a több mint 4000 Lufthansa-pilótát tömörítő Cockpit szakszervezet képviselője is. Az eredetileg négy napra tervezett munkabeszüntetést a szakszervezet a béremelést, illetve a munkahelyek biztonságának garantálását célzó követelések alátámasztására kezdeményezte, a munkaügyi bíróság azonban az első nap után a feleket feltétel nélküli tárgyalásokra kötelezte. Mindennek alapján a Cockpit beleegyezett abba, hogy március 8-ig felfüggeszt minden fajta sztrájkot, és a Lufthansával tárgyalásos megoldásra törekszik.

Értesülések szerint a korábbiakhoz képest valamelyest közeledtek az álláspontok. Így a szakszervezet lemondott arról, hogy a belső bérmegállapodások alkalmazását kiterjesszék a Lufthansa külföldi és olcsóbban működő leányvállalatira, a Lufthansa ugyanakkor arra tett ígéretet, hogy garantálja a munkahelyek biztonságát. A szakszervezet attól tartott, hogy bizonyos munkahelyek külföldre történő "kitelepítése" mintegy 500 Lufthansa-pilóta állását veszélyeztetné. A német kormány üdvözölte a sztrájk felfüggesztését, illetve a tárgyalások felújításáról született megállapodást. Peter Ramsauer közlekedési miniszter reményét fejezte ki, hogy a Lufthansa és a szakszervezet között kölcsönösen elfogadható egyezség jön létre a vitás kérdésekről. Keddi bejelentés szerint a felek jövő hétfőn újítják fel a tárgyalásokat. (MTI)


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.